lördag 19 juni 2010

En Ny tid väntar..

Vaknade på Öland..
strålande sol och blå himmel... Låg kvar länge i sängen, mediterade, funderade.. Det känns som vi är i en tid nu när vi ska renas... Vi närmar oss 2012 och jag tror det innebär att vi är på väg att höja vårt medvetande... Därmed kommer det upp allt det som ska helas eller det som är fel och inte fungerar länge i våra liv om vi ska gå vidare. Det känns som att år 2011 kommer vara ett år då vi verkligen kan bli ännu mer rena och låta ljuset verka genom oss.

Vandra in i ljuset i den nya tiden
Ju mer vi kan lyssna till Gudinnan inom oss.. jumer vi kan släppa taget om våra rädslor, skuld dömande och det som egentligen inte är verkligt..ju enklare kan vi vandra in i den nya tiden. Det är som om vi burit på en tung klädnad som det nu är dags att kasta av... och vare sig vi vill det eller inte så kommer vinden blåsa till vi står där nakna och då ger Gudinnan oss en ny gyllene klädnad som ingen vind kan blåsa bort och som är en del av den vi är djupast innerst inne.

Nu ska jag gå ut och vandra på Alvaret..
denna underbart vackra plats där solen lyser, vinden fläktar, fåglarna sjunger , blommorna lyser och man kan se långt långt bort i horisonten och känna friheten när själen kan flyga fritt. Där brukar Gudinnan få fatt i mig och tala till mig och ibland ge mig sånger....men först ska jag njuta av Jordgubbar från Öland till frukost.

Senare... Här är lite bilder från Alvarsvandringen.



Solvändan.. växer på Alvaret och vänder sig hela tiden mot solen... tänk vad vi kan lära av den att vända oss mot ljuset.



Krutbrännare är en orkidé


Alvaret är stort och vidsträckt här är det enkelt att känna sig fri


Fåren var nyfikna och kom fram och hälsade på mig.
Visst blev det fina bilder med min nya mobilkamera. Jag har förut haft en gammal mobil utan kamera så det var nytt för mig att kunna fota med mobilen... kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig