fredag 18 juni 2010

Den Gyllene vägen till Gudinnan inom dig.

Blessings - Välsignelse
Love Light Blessings!
Accept the blessings about to come your way.
and know that you deserve to be, and have,
all your heart desires.
You are being lovingly guided along a golden path
a magical journey through which
you shall discover your true essence.
the infinite and eternal you.
Congratulation!

Dagens inspiration i Gudinneskolan
Detta fina kort drog jag i morse och det väckte något härligt i mig... Därmed vill jag dela det med dej så det får bli ditt kort med och dagens inspiration i Gudinneskolan.

Acceptera de välsignelser
...och det underbara som är på väg in i ditt liv... Ja vi måste ju vara öppna för att ta emot det fina som livet vill ge oss... Acceptera det goda som är på väg in i våra liv.. Visst är det en fin tanke...

Vi är värda det vi djupast längtar till
Även här ställer vi lätt till det för oss själva genom att vi kanske har en begränsande tanke om hur härligt eller hur bra vi kan ha det eller hur lyckliga vi kan vara eller hur mycket kärlek vi kan uppleva inom oss eller i våra relationer... Men vi är värda det bästa.. är Gudinnans budskap till dig och mig i dag... Gudinnan gläds med oss när vi välkomnar hennes gåvor in i vårt liv...

Hur kan jag vara den jag är djupast innerst inne
Vi är här för att vara dem vi är menade att vara. Vi är ju Gudinnor innerst inne.. Hur kan vi varje dag närma oss den inre Gudinnan både i vårt inre och yttre liv... hur kan vi leva mer genom henne... Ja det är en bra fråga att ställa sig varje morgon och sedan ta med sig det under dagen. Hur kan jag idag vara den jag är djupast innerst inne i mina realtioner med andra och hur kan jag ge mig tid att lyssna till min inre Gudinna och känna hennes ljus, kärlek, frid, styrka inom mig.

Vi är vägledda längs en gyllene väg...
Visst är det en vacker beskrivning... en gyllene väg där vi kommer att upptäcka vår sannaste djupa essens.. dem vi är djupast innerst inne.. vår inre Gudinna.. vårt eviga Jag... Hon behöver bara puffa på oss lite ibland när vi dras bort från vår gyllene väg... men mer och mer upptäcker vi att de där små puffarna är välsignelser och leder oss i rätt riktning.

Det är lätt att dras iväg av denna världen..
Då behöver vi andlig inspiration för att hitta hem igen .. Vi behöver andliga vägledare som genom sitt liv kan inspirera oss att till att fokusera på det som djupast viktigt... Idag har jag lyssnat på Snatam Kaur igen och bara att ta del av henne och hennes hängivenhet till den andliga vägen, det inspirerar mig.. att sedan även ta in känslan och det vackra budskapet i sångerna... det ger ännu mer inspiration... tack Snatam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig