tisdag 8 juni 2010

Djup Tacksamhet till alla som medverkat till boken

Vilken "resa" det är att skapa en bok.
Skriva är det lätta som en vän sa .. men ska du ge ut boken själv som jag valde att göra så är det mycket arbete sen och mycket att tänka på eftersom det även är en helt ny process som det i alla fall var för mig. Jag är så glad att jag har gett det allra bästa till boken och att den har fått den tid den skulle att växa fram...

Tack Alla ni fina som har hjälpt till med boken.
Ett varmt tack till Eva Trägårdh för din kunskap och ditt fina engagemang med att redigera boken, kändes så bra med någon som även kunde förstå dess innehåll. Varmt tack även till min syster Karin som i ett tidigt skede gick igenom boken. Stort tack till fina Linda Svensson som fotograferade mig en hel eftermiddag, tack för dina fina bilder. Tack till vår duktiga annonsmakare och webdesigner Susan Rothzén, för layout och omslag på boken. Tack för ditt stora engagemang och för att du vid något tillfälle tog cykeln genom Malmö för att ge en viktig ändring till Kenneth. Slutligen stort tack till trevlige Kenneth Gullberg på Intergraf.. ... en man som har tid att lugnt lyssna och prata och som engagerade sig i tryckningen av min bok. Jag är också så glad att jag unnade mig att låta boken ha hårda pärmar och ett omslagspapper precis så som jag ville ha den.

En Underbar känsla att känna mig Nöjd
Varje nytt steg har jag lyssnat in...hur det ska vara och nu känner jag mig så nöjd med reslultatet. Det känns underbart att känna mig nöjd för jag har tidigare skapat mycket i mitt liv där jag inte känt mig helt nöjd med resultatet... Jag har tryckt upp kort som har känts fel färgmässigt och CD-skivor där trycket inte blev som jag hade tänkt mig. Jag har inte unnat mina skapelser det bästa sättet att komma till uttryck och jag har inte heller alltid haft tillit till att det jag skapat varit bra nog. Därmed känner jag att det är en underbar känsla att känna mig Nöjd just nu med boken. Det känns nästan förunderligt och varje gång jag ser den känner jag en djup tillfredsställelse ... Även om någon skull uttrycka sig kritiskt nu så har jag redan fått så mycket uppskattning av underbara människor som jag respekterar så kanske skulle jag då bara kunna se det som att boken inte passade just den personen...

Våra skapelser är värda det allra bästa
och det är något jag varmt vill rekommenderar dig med när du skapar... Det är ju Gudinnan som verkar genom oss när vi är i det sanna flödet och det hon vill förmedla genom oss är värt kärlek, omsorg och en bra förpackning. Inse att du och det du skapar är värt kvalité och det bästa.. Ta hjälp av kunniga och duktiga människor som du även tycker om och det känns enkelt att samverka med. Då känns processen kul och du har mycket större chanser att bli nöjd med reultatet. Så mycket som du värderar det du skapar så mycket kommer andra med att värdera det. I längden tjänar vi på att lägga några extra kronor eller extra tid och energi på något så att vi känner oss nöjda med slutresultatet.

Jag vill tacka de fina Gudinnor som skriver i boken
... och delar med sig av sina kvinnocirklar. Ellika Lindén, Lisa Swahn, Chris Domenech, Helena Soluna och Monica Katarina Frisk. De bidrar alla med mycket värdefulla och inspirerande tankar och erfarenheter om hur en kvinnocirkel kan se ut och vad dess syfte är.

Tack ni fina kvinnor i mina nära kvinnocirklar
för ovärderligt stöd i processen samt alla andra vänner, väninnor och systrar som funnits med och bidragit till denna bok. Vi kvinnor betyder så mycket för varandra och det är så många kvinnor som har inspirerat mig i mitt liv och därmed är en viktig del av den här boken, men det skriver jag om i slutet av boken.

Ett varmt tack till er Gudinnor som läser bloggen
...och genom era fina kommentarer, inspirerande och värmande tankar, har gett mig tillit till att det jag skriver kan ge något fint till andra. Det tror jag är en anledning till att det nu känns ganska tryggt att lämna ifrån mig boken då ni på sätt och vis redan gett mig feedback så fint.

Jag har en tillit till att boken kommer ut
i den takt den ska.. Det känns som den finner sin egen lugna väg. Har Gudinnan inspirerat mig att skriva den och tagit så väl hand om hela processen så kommer hon säkert ta hand om att den sprids till dem som har nytta och glädje av den..

Slutligen ett varmt tack till Gudinnan
som funnits med mig och väglett mig i den här processen. Jag hoppas jag har kunnat vara ett verkyg för dig och förmedla inspiration så rent som möjligt så att fler och fler trygga och djupt givande kvinnocirklar växer fram, som kvinnor kan njuta av och där de kan utvecklas i en fin gemenskap till att bli de Gudinnor vi är. Tack! för miraklet att min bok slutligen blev till och med ännu finare än jag hade väntat mig. Nu har jag ägnat några dagar åt att skicka ut de första böckerna till de som har beställt.

Introduktions-erbjudande under Juni: 200:- + porto
När du beställer genom mig, får du även boken signerad.
(ord pris i bokhandeln ca 269:-) Vill du veta mer och beställa. klicka på länken. http://www.mundekulla.se/mundekulla/parse.php?p=kvinnocirkelboken.html

2 kommentarer:

  1. Tack för dina inspirerande ord, Anne! Jag har flera projekt som surrar i huvudet och jag ska verkligen känna efter vad som känns rätt i varje steg. Det känns ofta som att du skriver precis rätt saker som passar mig i precis den stunden : ).

    Kramar, Karina

    SvaraRadera
  2. Kul att höra Karina.
    Ja jag insåg idag att en stor anledning att jag tycker så mycket om boken... är att den är en manifesterad symbol för att jag har lyssnt till mig själv och gjort det jag djupast ville hela vägen...

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig