tisdag 15 juni 2010

Gudinneskolan - Mysdag

Nu regnar det och är kallt här ute. Vad kan man njuta av då? Ja det finns ju mycket.. T.ex kura ihop sig i soffan med en bra bok, några tända ljus och en varm kopp té. Jag tycker vi ska göra det lika fint för oss själva som vi skulle ha gjort om vi hade en gäst på besök.

Jag ska Njuta av samtal
Själv ska jag ha en mysig stund med Helena i eftermiddag. Jag brukar lära upp mina nära vänner, tekniken parsamtal. Det fungerar så att man turas om att lyssna på varandra en längre stund. Den som pratar brukar få ligga ner och göra det bekvämt för sig, gärna med lite kuddar och en filt. Den som lyssnar sitter bredvid och bara lyssnar uppmärksamt och närvarande. Så turas man om att lyssna på varandra i kanske 15 - 30 minuter var... Har man mycket att prata om man kan man ta upp till 1 timme var.

Mycket klarnar
Den som lyssnar får då mycket tid att bara fokusera och fundera och uttrycka det hon känner... Ofta kan det komma upp känslor och då är det bara att släppa fram dem, vilket känns helande. När man har avslutat brukar vi ge varandra lite feedback på det vi har pratat om och ofta har mycket klarnat under ett sånt här samtal och man kan känna sig lite befriad och se ljusare på tillvaron.

Mini-kvinnocirkel
Detta blir ju lite som en mini-kvinnocirkel. Det kan vara ett bra sätt att komma igång med kvinnocirklar på också och de flesta kvinnor brukar älska de här stunderna ... för vad kan vara mer värdefullt än egen tid och att bli lyssnad till med kärlek och uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig