torsdag 11 november 2010

Var med och skapa en "New Reality"

Meditera för en harmonisk, fredlig och blomstrande värld!
Just idag 11 november och 11 dagar framöver, inbjuds människor över hela världen att gemensamt fokusera på en harmonisk värld. Kunskapen om att vi kan skapa vår verklighet genom våra tankar och vårt fokus har funnits mycket länge. Nu har även kvantfysiken visat att vår förväntan på ett viss resultat påverkar det i mycket hög grad.. alltså våra tankar och våra förväntningar påverkar verkligheten och den värld vi lever i. När människor gemensamt fokuserar på något blir det dessutom ännu starkare.

Målning av Anne Solveig Elmberg
Meditera 11 minuter kl 11 i kväll
Därmed har "New Reality" inbjudit oss att delta i ett spännande projekt där människor över hela världen inbjuds att under 11 dagar 11 minuter kl 11 på kvällen fokusera på den värld vi vill leva i. De beskriver hur vi kan göra det men jag tror det viktiga är att var och en gör det på sitt sätt samt om det inte passar kl 11 på kvällen så går det ju bra en annan tid med säger de. Om du inte vill delta alla dagarna så var gärna med ikväll... då de hoppas att de flesta ska delta.

Det vi fokuserar på växer
Jag har alltid varit fascinerad av hur vi skapar det vi fokuserar på i våra liv. Genom egna exempel och andras har jag insett att det finns en stor kraft i våra tankar och våra visioner. Detta ser jag inte minst när jag tänker på Mundekulla som en gång var just en dröm eller vision bara. Därmed tror jag att vi även kan skapa den värld vi vill leva i när vi gemensamt i kärlek fokuserar på det.

Detta kan även ge mycket till dig och mig nu!
Det känns fint att vara en av alla dem som mediterar för en harmonisk värld och jag tror att när vi mediterar på det så kommer även vår närmaste värld att kännas mer fredlig och harmonisk.. det vi sänder ut är det vi upplever i vår verklighet.. så denna meditation kan ju ge oss själva en känsla av en mer fridfull värld....så välkommen att ta del mer av detta genom länken nedan. De har även en facebooksida med över 30.000 medlemmar som känns fin och där du kan gå med.
Här finns länk till deras sida där du även finner en till facebooksidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig