måndag 15 november 2010

Tack Gudinnan och Alla Systrar!!

Känner mig djupt tillfreds efter helgen!
Vilken fin helg det blev, den andra och sista helgen för kvinnocirkeln - ledarutbildning. Vilken fin gemenskap och så mycket underbara, kloka, visa och kärleksfulla kvinnor som hade så mycket att ge och som alla på sitt sätt medverkade till att helgen blev så djupt givande. Jag kan se dem framför mig hur de sitter i små cirklar och stärker och peppar varandra till att ta nya steg i livet .. få tillit till sig själva... och tillit till att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper och tillit att starta egna kvinnocirklar och kurser.



Det viktigaste i livet
... är sådana stunder som jag upplevde i helgen... när jag ser kvinnor växa och få mer tillit till sin inre Gudinna... när vi umgås i en fin, djup och nära gemenskap där det finns tillit och trygghet till varandra och sjunger, dansar, skapar och har kul tillsammans... när vi verkligen möts på djupet som en kvinna uttryckte det och talar om det är som är viktigt... och när tårarna får flöda och rensa ut det som vi inte längre vill bära med oss... det som tyngt och stått i vägen för att vi ska blomma fullt ut... och att därmed sedan kunna ta nya steg i livet och nya steg till att inspirera fler kvinnor och till att skapa en lite mer hel och harmonisk värld.

En mycket viktig helg
Jag vet att för kvinnorna var dess helger mycket viktiga och utvecklande och för några av dem speciellt betydande och gav en möjlighet till en ny start i livet... När jag står med en kvinna som med tårar i ögonen uttrycker hur mycket det har betytt för henne att vara med och att något helt nytt har öppnat sig i hennes liv tack vare dessa utbildningshelger, då inser jag hur viktigt det är att samla kvinnor och fortsätta med kvinnocirklarna och även denna utbildning.

Forum för kvinnocirklar
Fick ny inspiration under helgen att skapa ett forum för kvinnocirklarna på min nya hemsida som är på väg ... där man även kan få tips om inspirerande böcker, musik, sånger, dansmusik, övningar, avslappnings-Cd m.m. som man skulle kunna använda i cirkeln. Samt att även arrangera återträffar då det fanns ett stort önskemål om det och alla var intresserade av att ses igen .. mycket tack vare den fina, djupa gemenskapen ... Det skulle även vara ett sätt att fortsätta att stärka varandra och att hålla cirklarna levande.

Ceremoni och diplom
Som avslutning gjorde vi en fin ceremoni där vi sjöng för alla kvinnor som var och en fick dansa i mitten en liten stund och sedan ta emot sitt kursintyg/diplom och tända ett ljus som en symbol för att låta sitt eget ljus lysa...



Ett stort tack till er fina, visa Gudinnor som var med!
Ni är jättefina allesammans och har så mycket att ge och jag är så tacksam att ha fått möta er och ni har gett så mycket till mig med... Det känns så fint att ni kommer fortsätta att sprida kvinnocirklarna på ert sätt med era unika kunskaper och erfarenheter... Varm kram och välkomna alla nya för det blir ganska säkert en ny kull nästa år igen...kram



Här har vi hela gänget: från vänster uppifrån: Kristina, Kerstin, Mona, Ulla, Charlotte, Marie. mitten: Birgitta och Sara. Längst ned: Mariel, Mia, Anne, Karin och Iréne.

4 kommentarer:

  1. Innerligt Tack Anne och alla underbara gudinnor!

    Du och alla kvinnor i vår cirkel har gett mig så mycket av det jag så länge har längtat efter i mitt hjärta! Och jag hoppas nu att du finner ditt skapande rum för att ta ytterligare steg på Din stig. Det kommer att bli så spännande att följa och ta del av.
    Din musik och sång helar mig bit för bit och skänker mig beslutsamhet och mod att anta mitt livs utmaningar.

    Med ljus och kärlek
    kram / Mia

    SvaraRadera
  2. Oh tack jättefina Mia!! jag är så glad att ha mött dig och de andra med och vad underbart att höra att min musik kan ge dig beslutsamhet och mod.. Känner att du har en så vacker och viktig uppgift med ditt fina engagemang och kärlek till naturen... Känns fint att veta att du finns och kan se dig komma hit i framtiden och dela dina kunskaper och inspiration....
    Vet du att jag har precis nu ikväll adopterat en orangutang... känns gott!!

    SvaraRadera
  3. Det var en helt underbar helg. Jag är djupt tacksam... O dear sister I'm so happy to meet you...
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Tack Charlotte.. I'm sooo happy to meet you to... du gör ett underbart arbete och är en en både mjuk och stark, vis och lekfull "Ljusängel" med en fin mission.. You Go Girl... Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig