onsdag 3 november 2010

En ny ljus fas i livet väntar...

Det känns i alla fall som ett skifte närmar sig
Det har varit mycket underbara och djupt givande möten med människor de senaste åren och det har också varit mycket praktiskt och mycket att tänka på när det gäller att driva en kursgård. Nu känner jag mer och mer att jag vill ha ett lite mer vilsamt år med mer egen tid och mer tid att ägna åt kreativitet såsom att skriva, sjunga och måla... men ändå bjuda in till några kurser och evenemang då det ger mig så mycket med att umgås och växa i en kvinnogemenskap.

Musiken kan säga mycket mer
Jag har just nu äntligen tagit tag i mina sånger igen och det känns så kul och härligt att få hålla på med sång och musik en tid. Det ska komma en musiker hit i veckan och då ska vi fortsätta på det musikprojekt jag startade med för flera år sedan... En CD på engelska med budskap främst till kvinnor. Musik är en så viktig del i våra liv och sång och musik kan ibland ge oss budskap på ett ännu djupare plan än vad orden gör.. visst kan ni känna igen det...

2011 - Ett ljust år!
När jag tänker på nästa år så känns det så vilsamt, ljust och inspirerande...det känns som ett år att verkligen ge mig tid att själv blomma ut till den jag djupast innerst inne är och ge mig tid till att uttrycka mig kreativt, genom sång, musik, skriva, måla... Jag skulle även vilja resa till varma soliga platser där det finns urgamla Gudinnestatyetter bevarade och Gudinnetempel och helt enkelt lära mer... som jag sedan vill ge vidare... och hämta ny kraft....

Rensa ut först
Jag tror att för att välkomna det nya behöver vi rensa ut det gamla först, så nu ska jag ge mig tid här i november att rensa ut, skänka bort, städa upp så att jag kan gå in i det nya året fri och utan gammalt bagage helst både på det inre och yttre planet... November känns som en mysig månad för det och det kan ju faktiskt även vara lite spännande att gå igenom gamla saker och jag vet att det kan ge en så underbar känsla av frihet och lätthet och öppna upp för helt nya möjligheter... Jag gjorde det när jag flyttade från Stockholm för 12 år sedan och gick in i en helt ny fas i livet när jag träffade peter och sedan även hamnade här i Mundekulla.

Förbereda för det nya
Vi kommer även att lägga en del tid på att se hur vi kan delegera ut en del sysslor till andra... och bjuda in några fler medarbetare i verksamheten... Det känns spännande.

2 kommentarer:

  1. Rensa... det tar jag till mig!

    Inspirerande att läsa om nästa år... Känner att en del saker börjar klarna, det blir lättare att känna efter... och beslut kan fattas:D

    Helhet - det är min strävan, att få en helhet i livet ... det blir det om man följer sitt hjärta & själ, det är jag säker på.

    Skulle vilja arbeta lite på Mundekulla, eller liknande ställe, med stärkande kurser och liknande! Hade varit fantastiskt. :)

    Kram

    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja rensa är så viktigt och det är svårt att föreställa sig den lättnad man kan känna när man gjort sig av med det man är färdig med... samt att jag tror verkligen att det är enklare att släppa in nya bra saker... jag tror jag skriver lite mer om det föresten i bloggen.. tack för inspirationen Ingrid samt hör av dig om du vill hjälpa till som volontär mend det är alltid mycket praktiskt vi behöver hjälp med.. sommaren är en bra tid ... kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig