måndag 22 november 2010

Be in yourself!

Bildspel om att vila i sig själv.
Nu lägger jag in ett bildspel jag gjort med min sång "Be in yourself" Vet inte om det tar lika lång tid för er som för mig att kunna se det.. kanske beror det på vår uppkoppling här. Meddela gärna om det fungerar eller inte så vet jag. Det är en lite ny värld för mig det här med bildspel. Sången och musiken kommer att bearbetas lite mer innan jag troligen tar med den på en kommande CD.

Påminner mig om den inre vilan.
Skrev denna sång vid ett tillfälle när jag var inspirerad av meditation och att vila i mig själv.. så varje gång jag lyssnar hittar jag tillbaka lite till den inspirationen. Tyckte att bilderna som Linda Svensson tagit på mig, passade in för att illustrera... det är därför de är med ..



Någon bad om texten.. så här kommer den.

Be in yourself

She said to me, you simply have to be
Be in your own being peacefully
And let the music from within
Be the sound you love to hear
And let the music from within
Be the music that you share
Everywhere, everywhere, everywhere

Ooooh just be in yourself there is nothing else
Ooooh just be in yourself there is nothing else
Just be in me, be in me, that’s where you should be

8 kommentarer:

  1. Jättevackert Anne- fin sång, fin musik, fint budskap- vackra bilder, levande bilder, talande bilder. Tempot var fint så det är nog er uppkoppling. Ha en fin dag. kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Oh Tack Pernilla.. vad bra att du meddelade att det fungerade ...och vad fint att höra dina värmaden ord om det.. Stort tack för det.. det är alltid lite läskigt när man ska dela med sig av en ny skapelse... och betyder mycket med lite fin feedback... kram Anne

    SvaraRadera
  3. Ja det kan jag förstå att det är. Samtidigt sjunger du så innerligt, rakt från hjärtat och in i våra hjärtan- påminner oss om det enda sanna. Där allt börjar...

    SvaraRadera
  4. Fint!! Jättefin sång, speciellt på vissa ställen där den får speciell klang. :)

    fina texter också... är mindre bra på det, blir mest en eller två rader för mig, sedan tar inspirationen slut. ;)

    Kul med bildspel, kanske kan göra något liknande.. flöjten var jättefin som solo också!

    Ska bli kul att få se en cd när den är klar och höra mer!

    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Hej Anne,
    åh, vilken fin sång och vilken vacker röst du har!! Det är så fint. Skulle du vilja lägga ut texten här på bloggen så att man kan läsa den fina texten. Texter betyder väldigt mycket för mig. Allt gott till dig Anne, och var rädd om dig!
    Med en tidig första adventskram till dig, från Nina i Uppsala.

    SvaraRadera
  6. Tack fina Pernilla, Ingrid och Nina!
    Ni hjälper mig att få tillit till att dela med mig av mina sånger och bildspel..

    Tack Pernilla för så fina värmande ord och underbar feedback som gick in i hjärtat.

    Tack Ingrid för så fin support om sången, texterna och musiken.. klart att du ska göra ett bildspel.. det är kul dessutom och din vackra musik och sång skulle passa så bra till det.

    Tack fina Nina för support när det gäller min röst.. värmer och stärker mig ..Jovisst kan jag lägga ut texten.. fin idé. kram Anne

    SvaraRadera
  7. Underbart, fint att få texten!!
    Jag längtar efter din kommande nya cd ....

    SvaraRadera
  8. Tack Anita!
    Vad glad jag blev över att få 4 kommentarer av dig.. som 4 söta karameller att suga och alla var dom mycket goda... ska suga i mig de andra nu.. varm kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig