lördag 6 november 2010

Novemberljus

November - vilken skön månad
När dimmorna lägger sig över dammen kan man nästan skymta älvorna på ängen... Det är något mysigt med november och just i år uppskattar jag denna månad mer än någonsin. November är för mig i år en tid när jag äntligen får tid att ta hand om det som inte hunnits med förut...

Vilsamt och kravlöst
Idag har det dessutom varit omväxlande regn och sol och ljuset dröjer sig kvar på kullen där den lilla grå stugan står. Det är något vilsamt och alldeles kravlöst i det grå vädret och den stillhet som naturen har gått in i.. det är som den säger...Nu kan du vila med...ta det lugnt.. det finns inga krav.. bara ta hand om det du ska .. en sak i sänder...Skönt, mysigt och nu idag ska vi äntligen plantera äppelträden som jag köpte i somras... för nu först finns det tid.



Målning av Anne Solveig som nu tillhör min härliga musikaliska vän Lotta Odlingsson.

6 kommentarer:

  1. Tack Ingrid!
    Nu hittar jag inte den andra kommentaren...som jag tyckte var så fin om relationships.. så hoppas du ser mitt svar här istället. Relation- Ships.. det är ju jättebra tanke med två skep som möts och sedan seglar man tillsammans ett tag eller på samma skepp och sen behöver man ta en tur på egen hand ibland... tack för liknelsen.. hade inte tänkt på det.. och varmt lycka till i din relation.. du är värd det bästa. Samtidigt är det ju alltid bra att veta att relationer kommer ta fram det där som behöver helas med... så vi är lite förberedda.. men det vet du ju... Kram Anne

    SvaraRadera
  2. Det var tack vare målningen som vi började träffas - kommer du ihåg? En av vinterns snöigaste dagar för ett antal år sedan (hur många har jag glömt) ramlade jag in till Mundekulla i ett annat ärende och såg tavlan hänga i farstun. Kärlek vid första ögonkastet :-) Jag är oerhört glad att jag fick köpa tavlan det vet du, den säger mig mer än ord... Kram/L8

    SvaraRadera
  3. Jo jag minns Lotta hur vi stod där i farstun och målningen hängde där.. har inte tänkt på att det kanske är tack vare den som vår mysiga kvinnocirkel idag finns till... Känns fint att veta att du har den... kram Anne

    SvaraRadera
  4. "relationer kommer ta fram det där som behöver helas med" Det visste jag faktiskt inte, eller så har jag glömt bort det... Det har jag missat att tänka, men det stämmer verkligen. Tack för påminnelsen eller den nya insikten... :)

    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vad bra,, för det är ju något vi sällan tänker på eller väntar oss och i alla fall inte är särskilt tacksamma för.. men om vi har det i beredskap då kan det nog bli enklare... att inse att vi helt enkelt trycker på varandras knappar och därmed lyfter fram i ljuset det som behöver helas... Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig