söndag 7 november 2010

Sunday inspiration & Kvinnocirkel

En lugn och vacker Söndag
Äntligen tillbaka lite i lugnet där jag förr brukade ge er lite Sunday spirit inspiration. Vaknade till en underbart vacker morgon.. med sol och vitt av frost på marken... Läste en stund i ACIM: Texten "Jag vilar i Gud" tycker jag är så fin. Kan ju även översättas "Jag vilar i Gudinnan" Utifrån denna text som innehåller mycket mer... kom följande rader till mig:

I rest in God
yes in her arms I want to be
I rest in God
close to her heart I feel so free
I rest in God
rest in her presence for awhile
I rest in God
rest in her beautiful smile


Kvinnocirkel i eftermiddag
Den här dagen känns extrafin då min nära kvinnocirkel från Kalmar/Öland ska komma hit och hälsa på. Vi brukar turas om med att bjuda hem varandra och då vi inte ses så ofta ägnar vi ofta en lite längre stund till att träffas. Känns så mysigt att de snart kommer och vi ska börja med att äta lunch tillsammans. Sedan ska vi sätta oss i Relaxavdelningen med utsikt över vår lilla sjö och ha kvinnocirkel .... alltid så kul att höra när en kvinna i sänder berättar om vad hon har på gång i sitt liv både i det inre och det yttre. Slutligen ska vi njuta av vår SPA- relax-avdelning och bara umgås och prata fritt... känns kul att kunna bjuda dem på.... Det är ju egentligen så lätt att få till en så här fin dag med sina kvinnliga vänner... och Spa är ju inte det viktigaste.. utan att träffas.. . men ibland är det härligt att även kunna njuta lite tillsammans... det behöver vi kvinnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig