torsdag 29 oktober 2009

Skönt att vara i tystnad

Retreat sprider en skön atmosfär
Nu har det snart varit 7-dagars retreat i tystnad i Mundekulla. Vi är inte med i retreaten men vi äter tystnad med deltagarna . Idag när jag kom in i matsalen var det som den strålade av en varm kärleksfull atmosfär... Säkert påverkar det oss positivt med de upplevelser av stillhet och närvaro som deltagarna i retreaten får... Jag tycker mig känna av det i alla fall och har märkt att jag älskar att äta i tystnad.

Tänk så mycket vi pratar om i onödan
När jag äter i tystnad så njuter jag mer av maten och känner vad den smakar och är mer närvarande. Jag är även närvarande med naturen utanför och med mig själv och mina tankar. Har märkt att det kommer till mig goda tankar under dessa stunder.

Gudinneskolans tema om relationer slutar på Lördag
Sedan ska vi fokusera på Livsuppgift och vad som ger oss glädje i livet... hur vi vill uttrycka oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig