onsdag 7 oktober 2009

Gudinneskolan Onsdag 7 oktober

Hej kära kvinnor och Gudinnor
Ni tränar väl på månadens läxor ? Jag kan erkänna att jag inte alltid kommer ihåg den där namaste -övningen men när jag väl gör det då förvandlas ju verkligheten och människorna bli ju ännu mer underbara. Så jag vill därmed påminna mig själv och er om de två grundövningarna. Har du inte kommit igång så är NU precis rätt tid att göra det.

Se det goda i andra
Tag en stund varje dag, gärna i samband med meditation eller avslappning och fokusera på att se det gudomliga i allt och alla (just nu såg jag säkert den 100:rade av bålgetingar idag som flög förbi och jag insåg att jag inte har sett på dem med kärlek idag då de totalt har invaderat Mundekulla, så jag stannade upp en stund och fokuserade på den och tackade den för att den påminde mig om att jag kan se den med ett Namaste också. Dessutom ska bålgetingar vara ganska snälla sägs det) Precis nu studerade jag den på nära håll och såg att den äter faktiskt damm.. ju det är säkert, den åt damm på min lampa så den städar ju till och med.

Här är grundövningarna igen..
1. Hälsa på alla du möter inklusive getingar med ett Namaste .. (jag hälsar det gudomliga i dig, läs mer under 1 oktober)
2. Välj ut någon eller några personer du vill kunna se på ett mer positivt sätt eller ha en bättre relation med. Se dem för din inre syn och se ljuset, kärleken det goda i dem. Forsätt att fokusera på de personer eller den person du valt så länge du vill.

Imorgon startar kursen Självkärlek för kvinnor
Jag ska ha en kurs tillsammans med underbara Ellika Lindén i helgen. Ska bli så kul att träffa henne och de andra varav jag känner de flesta som har varit här tidigare... så det kommer bli en jättebra och givande helg känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig