fredag 23 oktober 2009

Mysteriet med att se andra i ljuset

Jag tror det mer och mer...
När vi väljer att se det goda i andra då kommer vi bli medvetna om det i oss själva.. det är bara så det fungerar.. När vi ändra vår medvetenhet och fokuserar på att se ljuset, kärleken och det fina i andra då kommer vi uppleva detsamma inom oss .. för det vi ser i dem är ju det vi bär inom oss...

Det vi tänker om andra upplever vi själva
När vi går genom livet och tänker negativa dömande tankar om andra då sänder vi samtidigt ett budskap till vårt eget sinne att vi är skyldiga och att vi inte är värda kärlek. Men om vi ser på andra som värdefulla och värda kärlek och gudomliga .. då sänder vi samtidigt det budskapet till oss själva att vi är värderfulla och värda kärlek och gudomliga.

Ändra din inre projektor
Hur jag känner om mig själv har därmed inget att göra med vad du ser i mig. Hur jag uppfattar mig själv beror på hur jag ser på dig och på andra. Därmed kan jag styra hur jag vill känna mig genom att ändra min syn på andra. Det jag ser i andra är ju egentligen endast en projektion av mitt eget sinne. När vi inser att det vi ser ute i världen är som en film som kommer från en projektor och den projektorn är vårt eget sinne, så kan vi gå tillbaka till projektorn (sinnet) och ändra på det ... ändra på hur vi ser på andra människor och det kommer även att ändra på hur vi upplever oss själva. När jag ser ljuset och kärleken i dig så kommer jag ser detsamma i mig själv.... Jo så är det nog... Kram Anne

Loving Kindness meditation
Så prova gärna den meditationen regelbundet och om du vill kan du fokusera på dem du vill känna en bättre relation med. Du kan välja både dem du redan älskar och vill ha en ännu mer kärleksfull realtion med och du kan välja dem som du har lite svårt med men som kanske ändå finns i din omgiving.. . eller följ meditation som jag föreslagit den i inlägget den 19 oktober...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig