lördag 3 oktober 2009

Gudinneskolan Lördag 3 oktober

Vi har nu lagt en mycket bra grund för att skapa goda relationer genom att under september månad fokusera på självkärlek och vårt eget värde, samt även genom att meditera regelbundet och lyssna till vårt inre.

När vi älskar oss själva kan vi älska andra med
Ju mer vi uppskattar, värderar och älskar oss själva ju enklare är det att uppskatta, värdera och älska andra. Ju mer vi tar hand om oss själva och vårt eget välmående ju mer kan vi njuta av harmoniska och kärleksfulla relationer med andra.

Min egen relation
Med Peter har blivit mer kärleksfull nu känner och jag der fram emot att fokusera på goda relationer med alla under hela oktober månad. Genom att meditera, lyssna till min inre Gudinna och fokusera på självkärlek känner jag ännu mer balans och harmoni samt trygg i mig själv. Då känns det enklare att ha en god relation med andra också.

Vi har ju åkt till Living Food i Värmland
Peter och jag har ju varit en vecka nu på Living food i Värmland. Vi ser det lite som en hälsosam semester. Men jag har märkt att när vi nu gett oss tid att vila men även äta mycket hälsosamt så är vi båda mer i balans och harmoni och då är det ju även mycket enklare att umgås. Vi lever ju ganska sunt även i Mundekulla då vi äter vegetarisk och bra mat. Men ibland har det varit så att vi båda suttit mycket vid datorn, kanske inte kommit ihåg att äta, eller inte sovit tillräckligt. Det händer ju även att vi äter sötsaker och då får man ju en uppåtkick som sedan blir den nedåtdal och detta påverkar ju också vår humör. När det är så är det också mycket enklare att vi triggar varandra när det gäller småsaker.

När vi lever sunt blir relationen sund med
Men dessa dagar .. även om det var lite utrensningsymptom i form av trötthet i början, så har jag märkt att vi båda varit kvar ännu mer i en skön känsla av lugn och balans som vi även har kunnat ha med varandra. Därmed känns det som vi har kunnat uppskatta varandra ännu mer och känna mer kärlek till varandra. Jag inser därmed ännu mer hur viktigt det är i en relation att båda tar hand om sig själva, äter bra, sover tillräckligt, rör på sig och sysslar med det som känns glädjefullt i livet.

Ta hand om er båda två i relationen
Har du redan en partner så kan jag verkligen rekommendera att ge er själva en hälsosam och njutningsfull semester, med vila, rörelse och bra mat. Samt helst något som även kan ge inspiration till att påverka hälsan i längden med. Då har ni många underbara år att se fram emot. Motsatsen kan vara att leva i en relation där en av er eller båda är ständigt sjuk, har värk och därmed mår dåligt fysiskt och psykiskt, kanske även klagar och inte gör något åt det... Det finns ju faktiskt väldigt mycket vi kan göra för att må bra och bli friska och då är det ju mer meningsfullt att stödja varandra i den processen. I längden kommer det annars att påverka relationen negativt med.

Du som längtar till en partner
Men inte är i en sådan relation just nu. Välj någon som är lycklig och harmonisk även utan dej. Någon som trivs med livet och äter sunt och tar hand om sin kropp och själ och sysslar med en något som han trivs med. För om du sen gör det samma då har ni mycket goda förutsättningar att skapa en harmonisk och kärleksfull relation. Lycka till

1 kommentar:

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig