söndag 26 juli 2009

Gudinneskola i Gudinnerummet

I september startar Gudinneskolan i Gudinnerummet!
Flera morgnar i rad har den här tanken kommit till mig så det är lika bra jag nämner den nu. "Jag startar en inre träning för alla som vill närma sig sin inre Gudinna och leva med hennes närvaro inom sig och ge uttryck för det i världen". Det skulle vara ett fint sätt för mig själv att ge tid till det som känns viktigt och samtidigt ge något till er.

Vi samlas i Gudinnerummet
där vi i vetskap om att vi är flera, i en fin gemenskap kan stärka varandra i att bli de underbara Gudinnor vi innerst inne är. Den som vill kan gärna komma med kommentarer om hur det går så att vi kan dela med oss av vår inre resa till varandra.

Gudinneskolan sker i den här bloggen och varar i 4 månader
Bara det att veta att vi är fler som gemensamt ger mer fokus till att leva mer från vår inre sanning, kommer göra att det blir enklare att fokusera på detta. Jag ska beskriva lite kort redan nu min tanke och sedan kommer jag utveckla den mer. Jag tänker mig att regelbundet under månaden dela med mig tankar samt tips till praktiska övningar som du kan göra med anknytning till varje tema.

Vi fokuserar på dessa tema
September - Älska dig själv- Närma dig din inre Gudinna
Att stärka vår egen självkärlek genom meditation, affirmationer och positiva tankar, ge oss själva glädje och njutning och mycket mer.

Oktober - Relationer - Att skapa de relationer vi vill ha i vårt liv
Träna oss på att se på andra med kärlek och tillit och skapa de relationer vi längtar till.

November -Livsuppgift och uttryck
Hur vill du uttrycka dig, vad vill du syssla med. Vi lyssnar inåt för att finna ut det och ger oss också tid till kreativa uttryck som vi tycker om att göra.

December - Mitt hem och plats på jorden
Denna månad ger vi tid till att få iordning vårt hem, rensa ut, göra fint m.m. Samt funderar på om vi är på rätt plats på jorden och vilken längtan vi har om hem och boende.
En dag ska jag välkomna er till en längre Gudinneskola eller utbildning för kvinnor i det verkliga Gudinnerummet i Villa Solhem, vilket jag står utanför här på den vackra halvrunda verandan.

12 kommentarer:

  1. Bra idé! Samtidigt känner jag en koppling till Agneta Nyholm Winqvists "prästinneutbildning" med kvinnligt ledarskap. Kanske något att samarbeta med i framtiden? Fördelen med Internet är ju att det är gratis att vara med och man kan delta oavsett var man befinner sig fysiskt. Ser fram emot att få läsa mer.
    Aloha,
    /Alexandra

    SvaraRadera
  2. Jovisst Agnetas utbildning verkar väldigt fin.... men vi har ju alla vårt unika sätt att göra saker på..
    Vet du att jag har haft den här idén länge men sedan var det välsignelseövningarna på din blogg som fick mig att påminnas om den igen... Så tack för det ! Ska spana in dem lite mer...
    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar tanke med en Gudinneskola över nätet, såå generöst! Tack!
    Jag vill var med! Jag ska förmedla vidare till min kvinnocirkel.

    Kram // Carina

    SvaraRadera
  4. Tack Carina för din positiva respons...
    och förmedla gärna vidare till alla som vill.. vore kul att på något sätt veta vilka som är med.. ska fundera på hur jag kan göra det.

    SvaraRadera
  5. Vi kanske kan göra ett forum på nätet med diskussionstrådar i kombination med texter och/eller möten IRL som någon slags "Gudinneskola"? Fast jag är inte så teknisk!
    /Alexandra

    SvaraRadera
  6. Bra idé ska fundera vidare på det men jag är ju inte heller så data teknisk.. Anne

    SvaraRadera
  7. Ja jag kommer oxå med i Gudinneskolan! Ge oss hemläxor!

    Känns som inför en skolstart - med blommor och fröken...

    Smile - kram Erika

    SvaraRadera
  8. Vad kul Erika .. ja jag har verkligen tänkt att vi alla ska få roliga inspirerande och även roliga och njutningsfyllda läxor

    Kul det där med skolstart och blommor och fröken... ja då ska ni alla få guldstjärnor med samt högsta betyg

    SvaraRadera
  9. Precis detta har jag letat efter utan att veta det. Och i septemper är perfekt - om jag ocksa far vara med. Jag bor i Frankrike sa en kurs pa internet passar mig bra.

    Ha en underbar dag!
    Karina : )

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att du vill vara med och visst är september en bra tid att börja med det nya... Vad kul att Gudinneskolan redan blivit internationell... klart du får vara med ... Alla Gudinnor är välkomna och Gudinnor är vi ju alla oavsett om vi vet om det eller ej... kram Anne

    SvaraRadera
  11. Hej Anne
    Vad fint det lät med Gudinneskola, jag är gärna med. Otroligt att man springer på något bra och välbehövligt när man mest behöver det. Har blivit arbetslös och är krossad.
    Maria från kvinnofestivalen.

    SvaraRadera
  12. Hej Maria
    Tack och vad kul att du vill vara med. Jag tror att det finns något positivt med allt som sker även om det känns tufft. Ibland måste livet puffa till oss lite annars skulle vi välja de trygga välkända vägarna. Men du har helt säkert andra uppgifter som väntar dig och det är nog dags att upptäcka dem.
    så ha tillit att allt sker som det ska och njut av din lediga tid Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig