söndag 12 juli 2009

Att dansa tydlighet dag 2

Idag har vi dansat en massa olika rytmer alltifrån tydlighet till kaos - det skuttande barnet - till att flyga och sväva fram på dansgolvet med vackra färggranna schalar i regnbågens alla färger.
Att dansa tydlighet
Jag tyckte mycket om att dansa "tydlighet". Tror det är något vi kvinnor (och även män) kan ha mycket glädje av att lära mer om och bli bättre på. Anne pratade så bra om tydlighet och hur viktigt det är för att undgå missförstånd - både i den lilla gemenskapen till den större med relationer mellan länder. Att till och med krig kan undvikas genom tydlighet.
Tydlighet är styrka och kärlek
Jag kunde i dansen, känna den inre styrkan i att vara tydlig och att vi kvinnor kanske ofta är lite för mjuka och flexibla och inte alltid vågar visa tydlighet. Men jag älskar verkligen när andra är tydliga, det ger en trygghet. Tydlighet är även en styrka som jag ser det och kan ha att göra med att veta vart vi vill i livet. Vi fick dansa i rikting mot olika mål i rummet och fokusera på att styra in oss i en rikting för att nå ett mål.

Har inte haft kameran med mig men i detta rummet dansar vi nu med. Denna bild är dock från dansen på Kvinnofestivalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig