måndag 31 december 2012

Att Tacka och gå vidare in i det Nya året!

Mycket sker på ett år
...och det finns mycket att vara tacksam över... I eftermiddags satt jag och Peter ner en stund och tänkte igenom vad som skett under det år som gått... Det är ju mycket som hinner ske under ett år och att sammanfatta och tacka för det, kan ge inspiration inför det nya året. Så här kommer lite frågor du kan ställa till dig själv om du vill... Efter Nyår brukar vi även ge oss tid att fokusera på vad vi vill inför det nya året, men det berättar jag mer om i ett annat inlägg... det är alltid bra att först släppa och tacka för det som varit.

Så med utgångspunkt från år 2012
Vilka nya människor har kommit in i ditt liv ?
Vilka händelser kändes viktiga?
Vilka nya steg har du tagit?
Vad är du tacksam för?
Vad har du lärt dig?
Vad vill du släppa?

Här är lite av mina egna svar..men det finns ju mycket mer att säga.

Jag har träffat så många fina personer i år...
Jag nämner ingen vid namn men det känns så fint att ha en så stor krets av fina människor runtomkring sig... och jag är så tacksam för både gamla vänner..vänner jag återknutit kontakten med och nya vänner.

Viktiga händelser för mig.. 
....var resor som mycket hade med Gudinnan och det feminina andliga att göra... Italien och Assisi där jag mötte Klara och Franciskus... Gudinnekonferensen i England där jag insåg att vi är massor med kvinnor i världen som känner för det andliga feminina och för Gudinnan.... "I can do it" - eventet.. där jag fick möta Louise L Hay - en stor inspirationskälla... och sen Malta-resan med min syster och alla Gudinnestatyer där.

Nya steg jag tagit
Att bjuda in till en 14 dagars Gudinneretreat var också stort....Att det sedan kom en massa andra Gudinnor som ville vara med var ännu större.. och att sedan vara med i denna retreat var störst!!!  Att sjunga helt i nuet på Musikfestivalen var Underbart och magiskt....och att få avsluta året med att sjunga i Kungsholmens kyrka det magiska datumet den 21 december, det var Stort med...och även ett viktigt steg... samt att jag ju gått med i twitter och pratar engelska där :) känns som ett steg ut i världen:)

Mycket jag är tacksam för.
.. att min och Peters relation känns så bra... och att han finns i mitt liv.... att vi har många fina och duktiga medarbetare i Mundekulla så jag kan ägna mer tid till det jag verkligen vill nu....Jag är även så tacksam för mina kvinnocirklar... fina vänner... mitt gula rum... och inte minst Gudinnerummets blogg och facebookgrupp och alla fina möten här och all den otroligt fina support jag fått av er kvinnor under året... varmt tack än en gång... den lyfter och stärker mig....ja sen finns det mycket mer...

Vad har jag lärt mig
Jag har lärt mig och inspirerats ännu mer om tankens kraft och om hur vi skapar våra liv, främst genom böcker jag läst... jag har lärt mer om Gudinnan och det feminina andliga... jag har lärt att leva en dag i sänder efter mina egen värderingar och min egen "standard".. ska bara komma ihåg det nu också.:)

Det jag vill släppa är 
...att ta en gammal roll av att ha hand om det mesta i Mundekulla... Jag vill inte längre ha så mycket fokus på hela verksamheten utan istället fokusera mer på min lilla del och i tillit låta andra fokusera och ta ansvar för sina delar... jag har varit som en tonårsmorsa ett tag och det är ju en naturlig fas det med... men nu har Mundekulla vuxit upp :)  och blivit ett aktiebolag så då är det läge att släppa lite mer på vissa delar.

Ja det blev mycket skrivit idag med två inlägg... men läs bara det ni känner för :)

KRAM Anne Solveig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig