fredag 28 december 2012

Tack Kära förkylning!

Tack kära förkylningen för pausen i vardagen som jag inte är så bra på att ta annars...

Idag är jag däppt i däsan:)
Äntligen släppte jag fram förkylningen... brukar vara bra på att stoppa upp den när det behövs... men nu fick den fritt fram... frukt, juice, grön smoothie, nyponsoppa... en bra bok... och vila och mysa i soffan och bara vara... Precis vad jag behövde... Tack kära förkylningen för pausen i vardagen som jag inte är så bra på att ta annars...

Lite paus från sociala medier!
Min nya standard är att inte tillbringa tid i facebook och på bloggen efter kl 17.00 på dagen... Ja ibland kan jag få göra det även före kl 10.00 på fm. Jag ska nämligen se till att få lite annat gjort med.. Det kändes bra idag att ligga och vila i rummet och se på solen som gick runt på väggarna i mitt gula, varma rum och bara njuta av att vara... samt titta igenom lite gamla böcker och papper från Gudinnekonferensen i somras.. . Jag hittade även affirmationer och visioner jag skrivit i en djupt upplyftande stund som kändes mycket bra och som jag ska ta till mig och läsa på kvällen och på morgonen..

Hitta hem till mitt fokus igen!
Visst är det lätt att komma bort från sig själv under julen när det många att träffa, mycket som sker...  Tv m.m  Allt detta är ju mysigt med och har sin tid... men det är så lätt att påverkas av alla intryck och andras tankar.... Känns bra att helgerna snart är över så jag kan fokusera på mitt igen och gå djupare... och lyssna inåt,.... och längta och drömma mig vidare på min unika väg i livet...och sen ta nya steg vidare på vägen... för det är det är något jag verkligen älskar i livet!

Ha det gott.. vila njut ta hand om dig och ge dig tid att fokusera på din unika väg i livet..
KRAM Anne Solveig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig