tisdag 1 januari 2013

Ett Underbart Nytt År önskar jag dig!




Innan du går vidare in i det nya året... 
Ta gärna en stund och tacka för det som varit, summera gärna ditt år genom frågorna i det förra inlägget men allra viktigast: Känn efter vad du är verkligen nöjd med när det gäller dig själv under 2012. När jag gjorde det så tog det en stund innan jag kom på något men när jag väl kommit på några saker så kom det snabbt fler.. det var både "små" och "stora" saker.. En del var sånt som bara jag själv vet... som att våga sätta en gräns.. säga ja och nej mer tydligt till andra... 

Vi har all anledning att vara nöjda med oss själva 
tex när vi känner att vi vuxit lite.. kanske blivit lite mer kärleksfulla med oss själva och andra eller börjat lita till vår inre vägledning, utmana vår rädsla eller tusen andra saker.. det behöver inte vara något som är stort i andras ögon utan det viktigaste är att du är nöjd och det känns bra inom dej när du tänker på detta. 

Fira gärna dej själv också...
...kanske med en god smoothie, eller annan dryck...eller på det sätt du tycker känns bra..

I Tillit veckla ut dina unika blomma!
En inställning som jag vill ta med mig in i det nya året och inspirera er till med är att livet kan vara enkelt...  vi behöver inte kämpa mer och vi behöver inte följa alla Självhjälpsböcker och kurser och 10-stegsprogram... om det inte känns enkelt och kul för då ska vi självklart göra det... men jag tror det finns ett annat sätt... och jag tror det handlar om att släppa våra rädslor.. eller i alla fall inte längre låta dem hindra oss... att lyssna inåt och ta de där glädjefulla stegen ... ett i sänder... som rädslan förut hindrat oss att ta... så att vi i tillit kan veckla ut våra unika blomblad och bli de unika blommor vi är ämnade att vara.

KRAM ... och jag ser mycket fram emot att fortsätta träffa dig i Gudinnerummet i det Nya Året!

Anne Solveig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig