tisdag 25 december 2012

JULDAGENS budskap - är FRID


Now will I seek and find the peace of God
In peace I was created
And in peace I do remain
It is not given me to change myself
How merciful is God my Mother
That when She created me She gave me peace forever
Now I ask but to be who I am
And can this be denied me
when it is forever true.
ACIM feminine


Kungsholmens kyrka - Vi Sjöng in den "Nya tiden"!
Min syster var på Midnattsmässa igår i en liten kyrka på landet där hon bor... den manlige prästen hade då kallat Gud "Hon"  ... visst sker det något nytt i kyrkorna. Att vara med och sjunga i Kungsholmens kyrka i Stockholm den 21 december var en stor och mycket upplyftande upplevelse... Tänk er en kyrka där en olika religioner och andliga inriktningar möts... där en kvinna jojkar och trummar...där det sjungs indiska mantra och det är Oneness medititaion och mindfulness meditaiton och där en kvinna sjunger "Mother divine" med otroligt vacker och stark röst, där Thomas Di Leva sjunger "vi har bara varandra" och där prästerna dansar längst fram och vi alla samlas  på slutet och står längst fram i kyrkan och håller varandras händer... Ja just så var det men starkare för jag kan ju inte helt beskriva denna upplevelse i ord.

Nästa dag hade vi Mans & Kvinnocirkel
...och vår kvinnocirkel blev en djup fin och trygg kvinnogemenskap som jag bär med mig... tänk så fint att vi kan mötas lite var som helst i världen och komma nära varandra på en så kort stund... tänk att vi kan få tillit till varandra och dela djupare tankar och stärka varandra meddetsamma när en del av oss inte ens träffats förut... Jag förstod på Peter att manscirkeln var minst lika fin och kanske ännu starkare för en del av männen som kanske aldrig förut varit med i en cirkel där män möts på djupet....och jag förstod att det betydde mycket för männen. Jag vet att det finns många män som liksom min man Peter har fina vänner de kan dela djupare tankar med.... men jag vet att det finns många män som är mycket ensamma... Jag känner en värme för alla dessa fina män som inte har någon att prata med...  Så jag ser fram emot att jag och Peter kan erbjuda cirklar både för kvinnor och för män  i framtiden...nya tankar om det väcktes efter denna helgen.


"Låt barnen komma till mig" 
En bild från min utställning med Jesus som kvinna. 


Jag tycker denna målning passar så fint på Juldagen.
"Jesus som kvinna".. undrar hur världen skulle ha sett ut om det varit så... kanske skulle kvinnorna då haft en annan plats i samhället...kanske hade Gud varit Modern då....  Modigt av Katrin att ha en utställning under detta tema. Vill passa på att påminna om Jesus kärleksbudskap genom A Course in Miracles fina rader samt med lite översättning av mig till det feminina andliga.

Kärleken som skapade mig är vad jag är.
Jag finner min identitet i dessa ord
Kärleken som skapade mig är vad jag är
Nu behöver jag inte söka längre
Kärleken är det som genomsyrar
Så stilla jag väntade på att komma hem...

Moder - mitt tack till dej för den jag är
för att du bevarat min identitet orörd och fri från synd
mitt i alla de tokiga tankar mitt sinne skapat
Tack för att du bevarar mig från dem.
ACIM feminine

En riktigt fin fortsättning på julen önskar jag dej!

Varm Kram Anne Solveig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig