söndag 30 september 2012

Sunday Spirit Inspiration! - Du är kärlek i mitten av ditt Universum!

Jag Njuter av en Ny "Värld" som öppnar sig!
Jag älskar den där känslan av att en Ny Värld öppnar sig.. en mer ljus, kärleksfull och glädjefylld värld än jag kunnat ana.. där allt är fullkomligt och perfekt precis som det är just nu.... Jag älskar att ha funnit en bok som ger mig en djupare förståelse för hur allt fungerar.. även om vi troligen aldrig helt kan förstå det fantastiska äventyr och djupa mysterium som vi alla är en del av.... Jag älskar ändå att ständigt finna ny inspiration som öppnar dörren lite mer på glänt till den universella visdom och kärlek som jag vet finns där för oss alla.... och som hjälper mig att leva mitt liv på ett mer glädjefullt, njutningsfullt och djupt meningsfullt sätt. Vill idag dela med mig lite tankar som väckts i mig med inspiration från boken: "Dying to be me" av Anita Moorjani. Anita lyfter så fint fram i ljuset och sätter ord på det som jag känner och vet är sant.


Vi är Kärleken i mitten av Universum!
Det enda vi behöver göra är att vara dem vi verkligen är... och älska oss själva.. Ge dig själv kärlek.. finn ditt eget centrum.. För när du vilar i ditt eget centrum i kärlek.. som kärlek.. som ditt sanna jag.. då är du mitt i ditt universum och då sprider du detta runt dig så din värld blir mer harmonisk och kärleksfull... När vi vilar i vårt eget center i kärleken inom oss så sker också allt enkelt och lätt och genom synkronicitet leds de rätta personerna och situationerna till oss.. Vi behöver bara vara öppna och tillåta och välkomna det goda in i vårt liv.

När vi är redo kommer det vi önskar...
.. inget kommer förrän det är rätt och bra för oss... Därmed kan vi vila i tillit och vänta tills det dyker upp i vår verklighet... men sanningen är att det redan finns... eftersom allt redan existerar.. det är bara att vi inte har fokuserat på det tillräckligt eller sett det ännu i vår verklighet...

Vi är en underbara kärleksfulla eviga själar!
Ju mer vi  blir medveten om dem vi djupast innerst inne är.. ju mer vi lever från vårt sanna varande.. ju mer påverkar vi allt och alla runt omkring oss i positiv riktning.. Vi hänger samman med allt och alla i den väv som våra relationer består av...Vi är verkligen ett....Vi kanske tror att vi göra andra en tjänst när vi ställer upp och gör saker som vi egentligen inte vill... Men det bästa vi kan ge till andra är att vi är sanna mot oss själva.

Lita till ditt inre och allt kommer till dej!
Det vi kan fokusera på är att lita mer och mer till den visdom som kommer från vårt djupaste inre.... det vi kan kalla intuitionen. När vi gör det blir livet mer enkelt.. vi behöver tillåta denna del av oss att vägleda oss och ge oss allt vi behöver.. vi behöver också släppa taget om hur resultatet ska bli och lita till att allt är väl... När vi är dem vi är djupast innerst inne.. när vi är i kontakt med vår essence... så kan allt det som är menat för oss.. som är gott för oss och som i sanning är vårt komma till oss enkelt och lätt..på de mest magiska oväntade sätt.

 Trust and know that; She holds you and the earth in her loving hands... Målning av Anne Solveig.

Ja det var lite inspiration som jag ville dela med dej i dag.. Stor KRAM.. och minns att just nu är Allt mycket mycket väl vad som än sker i ditt liv och vad du än går igenom... Du är där du ska vara och....

"Allt är mycket mycket väl och sker till mitt högsta bästa.. 
och från denna situation kommer endast gott att komma... " 
som Louise L Hay säger så vackert...

KRAM Anne Solveig

2 kommentarer:

  1. Så härligt inlägg!!!!!
    Vilken underbar resa ni gjort också. Tänk vilken upplevelse att få träffa Louise L Hay! Blir glad bara jag tänker på det... :-)
    Önskar dig en riktigt fin vecka!
    Kram från Mia

    SvaraRadera
  2. Varmt tack Mia... och det lustiga är att precis innan jag kikade på kommentarerna kom jag att tänka på dej... och så blev jag glad att hitta en kommentar här från dej... så visst hänger vi samman mer än vi anar...och jag önskar dej det allra bästa och en riktigt fin vecka och ett ljuvligt underbart liv... KRAM Anne Solveig

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig