torsdag 27 september 2012

Möte med Louise L Hay

Jag fick träffa Louise L Hay!
Äntligen fick jag lyssna till och även träffa en av mina största inspirationskällor och förebilder.. Louise L Hay. Louise och Cheryl Richardson pratade tillsammans under 1,5 timme ungefär på "I Can Do It"det stora helg-eventet i London... och de hade mycket inspirerande att säga... det blev även mycket humor och skratt. Louise känns verkligen väldigt ungdomlig och vital till både kropp och själ. Hon är en stor förebild även när det gäller att åldras med värdighet och fortsätta att dela med sig av sin vishet...

Louise lever som hon lär
Hay House, som hon har grundat är det största förlaget i världen för böcker inom personlig/andlig utveckling. Louise lever som hon lär... men hon är också en ödmjuk fin person så hon skulle inte säga det själv. Därmed var det så bra att Cheryl fanns med och kunde berätta om hur Louise verkligen lever sitt budskap i vardagen. Hon börjar dagen med att tacka och uppskatta sin säng och sen en massa annat runtomkring henne.. badrummet, duschen, köket till och med spisen pratar hon med och tackar... dessutom sänder hon varje morgon ut en positiv tanke om att detta kommer bli en underbar dag... samt att hon ska ha fina möten med dem hon möter...samt en massa andra positiva tankar om sin dag, sitt liv, sin hälsa m.m.  ..Om hon ska åka bil så tackar hon bilen och sänder ut goda tankar till alla andra bilar med förare på vägen...

Louise har en slags "morningprayer" 
där hon läser upp sina positiva affirmationer. En som hon ofta använder och som jag har börjat använda i olika situationer är:

"All is well in my life
Everything happens for my highest good
Out of this situation only good will come"

"Allt är väl i mitt liv
Allting sker för mitt högsta bästa
Endast gott kommer ut denna situation"

Grunden är att vi Älskar oss själva
Samt att hon alltid förespråkar spegelövningen. Att se sig själv i spegeln och säga snälla saker till sig själv menar hon är en så viktig grundgrej som många kanske tycker är lite fånigt... men de som verkligen gör den en längre tid märker en skillnad... För som Louise så ofta säger...och som många av de andra föreläsarna också betonade.... Grunden är att vi älskar oss själva... När vi verkligen gör det så fungerar allt annat bra med i vårt liv...så kanske du och jag skulle prova en längre tid att göra spegelövningen.

Medveten om sina tankar
Ja det känns som hon faktiskt lever väldigt medvetet hela tiden och är mycket medveten om att hennes tankar och ord skapar hennes verklighet. Samt att hon därmed lever i en fin verklighet och det mesta sker med flyt och lätthet i kärlek. Dessutom äter hon mycket bra verkar det som.. mycket frukt och grönsaker samt även green smoothie varje dag.

Jag kände att det vore så kul att få möta Louise och säga några ord till henne.. Därmed laddade jag upp med några böcker och ställde mig i kön där Louise skulle signera... Det var lite pirrigt ... men kändes så fint att få tacka Louise och säga hur mycket hon betytt för mig...





Ja så här glad blev jag efter mitt lilla men mycket fina möte med Louise.


Visst är det underbart att denna visa kvinna som tjänar 
mycket pengar, ändå använder ett så här enkelt hälsoknep!

Louise Hälsodryck
Lägg alla skal  frukt och grönsaksrester m.m. som du samlar
på dej under dagen i en plastpåse i kylen. Även äggskal m.m.
Lägg dem koka  i en stor gryta på kvällen.
Låt sedan stå och dra över natten.
Drick på morgonen.

Innehåller enligt Louise en massa nyttigt....
bl.a säkert mycket mineraler som vi annars kokar bort.
Kan tänka mig att det är nyttigast om det är ekologiskt/obesprutat

Ha en God dag
...och Älska dig själv för du är värd det... Alltid!

Hälsning Anne Solveig

2 kommentarer:

  1. Oj, bilderna.. vad det strålar om dig! Jag blir lite tårögd, det ser ut att vara ett mycket fint möte :) och lite avundfrisk = mycket inspirerad att göra samma sak...

    Och -- jag brukar också tacka, duschen, bänk som jag suttit på, träd som jag pratat med ;) det känns bra.. att tacka för sig.. Vet inte om det kommer från Louise, eller om det blev så naturligt..



    Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart ord Ingrid.. avundfrisk.. är det din egen idé... fantastiskt ord tycker jag...och så fint att du är inne i tacksamhetsenergin.. för det ger ju mer och mer att tacka för. Stor kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig