torsdag 8 april 2010

There is a way to feel good!


Ett eget underbart rum att vila och njuta i!
Jag älskar verkligen "Gula rummet" som är mitt eget rum där jag kan vistas i lugnet och ljuset som finns här... Det är som en varm famn att komma till när jag har varit på kontoret... Här kan jag ligga och vila, sitta och meditera, måla och inte minst titta in i Gudinnerummet och prata med er kära Gudinnor.

Din inre Gudinna trivs när hon får uttrycka den hon är..
och det som hon är här för... Jag har kommit fram till mer och mer att vissa situationer i livet får mig ur balans och gör mig irriterad, medan andra situationer ger mig ett djupt lugn och inre frid samt glädje... Att meditera, vila, måla och blogga är sådant som får mig att vila djupare i mig själv och mitt eget varande. Att leda meditation och avslappning och hålla retreater är också sådant som får mig att må bra och känna harmoni. Att sjunga, skriva och leda kurser samt inte minst kvinnofestivalen är något som ger mig så mycket glädje och inspiration.... Detta vill jag göra mer av nu.

Att skapa ett liv vi mår bra av
Visst kan vi lära oss att tillåta och acceptera våra känslor och hantera dem bättre .. men ännu bättre tror jag det är att skapa ett liv som vi mår bra av och en sysselsättning och omgivning som passar oss. Vänner som vi trivs med och ett rum eller en plats där vi kan vila och njuta och där vi känner oss hemma.

Kvinnocirkeln gav stöd
Igår träffades vi igen... dessa fina kvinnor som liksom mig bor här i Småländska skogarna. Jag bad dem dela med sig hur de såg att jag skulle kunna leva ännu mer det liv jag vill leva.. släppa en del sysslor och ge mer tid till vila och det jag vill. Jag fick verkligen flera fina idéer om hur jag mer kan leva så som jag vill... delegera m.m. och sätta mina gränser.. se till att jag är ledig m.m. En hel cirkel med kvinnor har oftast mycket mer vishet och kan ge ett vidare perspektiv än endast en person... och de kunde alla bidra med viktiga delar till mig.

Fokusera på anledningar till att du kan förändra
Det är lätt hänt att fastna i all anledningar till att vi inte kan göra det vi vill... istället för alla anledningar till att du faktiskt kan... En tjej i cirkeln hade alldeles för mycket omkring sig förra gången vi sågs och mådde inte bra av det... Nu hade hon fått tillbaka balansen i livet och mådde mycket bättre. Hon berättade att hon hade börjat säga nej lite mer utan att känna att hon måste ha en anledning och att vårt stöd hade betytt mycket....

Andra kan enklare se hur vi kan ändra det vi vill...
Jag tror att vi är många som längtar efter mer tid till vila och mer tid att syssla med det vi älskar och brinner för... Jag tror att vi först och främst behöver inse att vi är värda det... samt att det kan fungera... Jag tror det går.. jag har en plan... Tack kära Gudinnor från Onsdagscirkeln i Mundekulla... ni är så kloka och betyder mycket för mig. Samt tack ... ni fina som är inne i Gudinnerummet just nu ... kanske har ni några bra tips också till mig och andra när det gäller detta viktiga ämne ... kram Anne

2 kommentarer:

  1. Alla borde ha ett så underbart rofyllt och vackert rum som ditt Gyllengula soliga rum Anne. Det andas värme och lugn och kraftfull feminin energi på en och samma gång. Härligt! :)

    Blir inspirerad av dig som alltid och drömmer och längtar efter att få ingå i ett sammanhang som dina kvinnocirklar.

    Finns ett stort behov för kvinnor, överallt tror jag, av den typen av gemenskap och support och att dela erfarenheter, tankar och funderingar, stora som små...

    Stor solig vårkram, Camilla A :)

    SvaraRadera
  2. Tack Camilla... Ja det är ett helt underbart rum och det går inte riktigt att förmedla på fotot den fina känsla som jag upplever finns i rummet.. kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig