lördag 3 april 2010

Påskaftons tema - Hur vill du leva


Det ljusnar.. jag ser nya möjligheter

Jag är i en fas av förändring
och i den förändringen har jag trott att jag måste välja bort vissa saker för att kunna få andra saker.. Jag har trott att jag måste offra en del av det som jag älskar och som fyller en viktig funktion för mig i livet för att kunna välkomna det nya.

När jag lyssnade till det mitt hjärta ville
imorse så var det som att det ljusnade och jag insåg att jag behöver inte välja antingen eller... jag kan få båda delar... både det nya som jag längtar till och det goda som jag redan har... Insåg även att det är jag som styr och att jag kan styra mitt liv i den riktning jag vill och att jag är värd det som jag älskar i livet samt att andra människor vill mig väl i detta med.

Att öppna sig för möjligheter och följa hjärtat
En man på retreaten berättade så fint hur han blivit av med sitt arbete och hur han sedan bara haft en öppen attityd till livet och hur nya underbara möjligheter hela tiden kommit till honom. Ibland vet vi ju inte vad vi vill eller längtar till... då kan vi bara låta hjärtat eller glädjen guida oss vidare steg för steg. När hjärtat leder oss kommer vi dit vi ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig