söndag 6 mars 2011

Sunday Spirit inspiration! - Holy day

Sunday Holy day!
Jag älskar Söndagar för att jag har beslutat mej för att det är min egen heliga dag. Jag tror vi alla behöver minst en dag i veckan att vila, ge oss tid att tänka efter och bara vara eller göra något som känns vilsamt men ändå kul och inspirerande.. t.ex uttrycka oss kreativt. Vi har något att lära från äldre dar då man städade och gjorde fint i huset innan helgen och sedan kunde man bara vila och njuta av att det var rent och fint och kanske ny duk och lite blommor på bordet inför Söndagens eftermiddagsfika.

Inledde dagen med en gemensam meditation
Idag har jag och Peter börjat dagen med en vägledd meditation där vi fortfarande låg kvar i sängen och jag guidade oss i in i att först bara fokusera på det vi är tacksamma för just nu i livet och sen hur vi vill leva när det gäller olika aspekter av livet och hur vi ville uppleva denna dagen. Ett mycket bra och skönt sätt att starta dagen på som jag ju ofta gör själv men ibland vill Peter vara med.

Tacksamhet är också ett jättebra sätt att
...uppskatta det som är...samtidigt tror jag att det fungerar så att vi ändå inte kan låta bli att längta efter nya upplevelser för livet vill utveckling.. men kombinationen av att känna tacksamhet och acceptera det som är och samtidigt ha en glädjefylld tillit inför det nya som är på väg .. det känner jag är ett fint sätt att uppleva den här livsresan på... och ju mer vi accpeterar det som är.. ju enklare kan vi ju även bjuda in det nya..

"Be a light unto your self"
...denna dagen - Var ett ljus för dig själv.. lys upp din dag.. ge dig gärna en längre tid av vila och stillhet .. det sätter en fin prägel på den kommande veckan... när du ger dig själv tid för vila och egna tankar, kan du gå pånytt -fylld in i nästa vecka...

Ha en underbar dag Alla Gudinnor... och njut av att våren är på väg.. för visst är den väl det hos dej med... Kram Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig