tisdag 26 oktober 2010

What is good with men?

Hur kan vi gemensamt finna en väg till balans?
I helgen pratade jag en stund om den feminina andligheten och Gudinnan genom historien. Personligen tror jag att om vi ska kunna leva i harmoni med Jorden och alla levande varelser och i fred med varandra så måste vi finna en balans mellan de feminina och maskulina sidorna, vänster och höger hjärnhalva, huvud och hjärta, känsla och förnuft... ja det kan uttryckas på många sätt. Men vad är feminint och vad är maskulint? Hur kan vi prata om det här på ett sätt som känns positivt för både män och kvinnor? Hur kan vi gemensamt finna en väg till balans ?

Visst är det härligt med män!
Eftersom det varit en obalans en längre tid i vår historia är det lätt hänt att vi lyfter fram det feminina som positivt och det maskulina som negativt. Men visst är det väl härligt med män och allt de kan och gör och att de inte är precis som vi... och visst finns det en mängd goda maskulina egenskaper... och säkert en mängd underbara fina män i din omgivning... inte minst din egen partner om du har någon just nu. Jag tror att de flesta män i vår närhet vill mycket väl... och att vi skulle kunna ge så mycket till dem genom att uppskatta deras välvilja och goda kvalitéer.

Det vi fokuserar på det växer..
och det vi fokuserar på det är det som vi även ser, uppmuntrar och drar till oss. Ju mer vi kvinnor väljer att se och betona det goda i män i vår närhet och i män överhuvudtaget, ju enklare kommer det vara för dem att leva upp till det och ju fler fina män kommer vi säkert att möta. Dessutom är det troligt att när vi uppskattar de goda kvalitéerna så vill fler män utveckla dessa kvalitéer. Det blir helt enkelt goda cirklar.

Vilka är de goda egenskaper vi uppskattar hos män?
Jag satt en stund och funderar på de män som jag har eller har haft i mitt liv och vilka egenskaper de har som jag uppskattar. Det kändes mycket bra och jag märkte hur jag på en gång kunde se deras goda egenskaper mer tydligt. Prova gärna du med ... och skriv gärna ned svaren. Det finns goda chanser att vi kommer kunna möta männen på ett ännu mer nära och djupare plan... samt upptäcka hur mycket fina underbara, goda män det finns i vår värld. Vi vet ju också att det vi fokuserar på det växer.. visst vet vi kära Gudinnor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig