lördag 2 oktober 2010

Fulfillment!

Hösten en tid för fulfillment och fullbordan
Fulfillment, är ett vackert ord tycker jag och kanske är det enklare att känna det nu på hösten när hela naturen speglar fulfillment. Löven har kommit till sitt sista vackra stadie och börjar bli gyllene gula och röda innan det faller av från träden och frukter och bär har mognat och vi själva har upplevt en vacker sommar då vi har blivit påfyllda av allt vackert som naturen bjuder på och av solens värmande strålar.



Att kunna vara djupt tillfreds oavsett omständigheter
Jag tror vi kan finna ett tillstånd av fulfillment oavsett vad som pågår runt omkring oss. Jag insåg i morse att det finns en del inom mig som känner att det inte riktigt är okey att känna sig fulfilled, glad eller djup tillfreds när det finns så mycket lidande i världen. Jag funderade lite på detta och kom fram till att ingen mår bättre för att jag går omkring och lider.. det bästa jag kan ge till andra är ju att själv känna mig djupt tillfreds hur det än ser ut.. vila i min egen inre frid och glädje och ge det lilla jag kan till världen för att den ska bli bättre.



Vi kan bara göra vår lilla del... och det räcker
Jag tror vi måste inse att vi kan inte göra mer än vår egen lilla del, där vi lever på ett sätt som minskar lidandet och där vi tar hänsyn till andra männsikor, djur och natur. Kanske det allra viktigaste vi kan göra är att själva känna oss djupt tillfreds... finna vår egen inre frid och glädje ... men för den skull inte strunta i det som sker runtomkring oss. Jag tror att det är naturligt att när vi känner kärlek, frid och djup tillfredställelse inom oss så vill vi ge det vidare till andra... och vi ger det även vidare bara genom dem vi är.

Stanna upp och känn dig fulfilled
Jag ska ta några stunder idag när jag stannar upp och tillåter mig att känna mig djupt tillfreds just här och nu... för nuet är ju det enda vi faktiskt har och vet något om och då är det ju bra att passa på att njuta av det.. dessutom är det just nu strålande sol och en vacker höstdag här.

Gudinneskolans Sommarskola är slut!
för denna gången (juni - sept) ... därmed passar det ju mycket bra att avsluta med att känna oss fulfilled. Stanna upp där du är nu och känn "fulfillment" fylla dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig