fredag 3 september 2010

Resa vidare i livet i lugn takt.


Något har blommat ut helt och fullt och en ny knopp är på väg
Nu reser jag vidare i livet.
Foten har känts mycket bättre idag och jag känner mer tillit till att den ska bli helt bra även om det tar sin tid. Imorgon lämnar jag Mariestad. Det blev nästan 2 veckor här och det känns som det behövdes för att lämna föräldrarhemmet och platsen jag till en stor del vuxit upp på i lugn och ro.... tänka tillbaka.. hela.. känna tacksamhet.. Ja det har varit mycket som har väckts och lite som en inre process.. Jag inser hur viktigt det är att ge tid till att lämna saker och ting för att verkligen kunna gå vidare befriad. Dessutom har jag läst en fin andlig bok om helande som jag haft nytta av och fått inspiration av.

Direkt till Må Bra -Mässa och prata om Kvinnocirkeln
Peter kommer om en stund och hämtar mig och det känns fint att han kör ändå från Mundekulla upp hit och att vi har hela dagen på oss i morgon att prata när vi sitter i bilen och ska åka direkt till Eksgården på Öland, Det är Må Bra-mässa där och jag ska vara med och berätta om Kvinnocirkeln bl.a. .. det ska bli kul att fokusera på det jag känner inspiration på igen. Det kändes skönt att unna oss att åka direkt dit och hyra ett rum med frukost... känns lyxigt och fint nu när foten är som den är.. då kan jag vila på rummet om jag behöver med.. och det brukar vara så mysigt på Eksgården så bor du i närheten kan jag varmt rekommendera ett besök.



Från fönstren åt söder ser man kyrkan.


Altandörren.. till terassen

Terassen på baksidan av huset, där vi suttit många underbara sommareftermiddagar.

och "kalas" var det ju ibland tex när man fyllde år..


Ja så här ser det ut.. visst är det ett fint litet hus med underbart läge och jag är så tacksam över att ha växt upp här. Men allt har sin tid och det är dags för nya äventyr.


MÅ BRAmässa Eksgården, Öland

2 kommentarer:

  1. Åh, gu så vackert! Vilken underbar vy att vilsamt sitta i - vilken ynnest att vuxit upp här!

    SvaraRadera
  2. Tack Anita.. Ja det är fint att påminnas om det.. och det är ju först när man blir lite äldre som man inser vilken ynnest det var.. som barn var det ju mer självklart bara.

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig