torsdag 30 september 2010

Egen tid att lyssna och fundera.

Gudinnan sänder budskap till mig...
…att leva lite djupare.. Den senaste tiden har jag hamnat i en slags höstmys-stämning .. kurat ihop mej vid Tv:n sett Idol.. kollat runt på facebook m.m. och det har varit helt okey att slappa och bara vara lite.. Men efter ett tag har en djupare längtan gjort sig hörd.. en längtan att ge mer tid till det som känns djupt meningsfullt.. som gör att jag närmar mig att leva mer och mer från min inre Gudinna och ger till världen av just mina gåvor.

Vill leva mer från min inre Gudinna.
Så häromdagen hade jag ett litet samtal med henne innan jag skulle somna och jag insåg att jag vill vara lite mer disciplinerad när det gäller att fokusera på det som är viktigt och det som ger mig djupast glädje. Det är ju ändå en hel del jag skulle vilja uträtta på den här planeten den tid jag är här. Det finns mycket som är helt okey och mysigt tidsfördriv.. men det finns en del sysselsättningar som gör att jag känner mig mer levande och närvarande i livet.. mer glädjefylld och mer i kontakt med min inre Gudinna.

Viktigt med egen tid att lyssna och tänka
Just nu sitter jag på Öland i det fina lilla huset. Ibland är det så viktigt att komma bort och till en plats där jag kan tänka helt fritt .. en plats som inte är så fylld av energi och tankar redan. Huset här är en sådan plats.. och det vilar ett lugn över det. Utanför är det höst och vindruvorna har mognat.


Vindruvor vid huset på Öland
Vem vill jag vara när jag är 80 år
.. hur vill jag leva och vad vill jag ha uträttat ? Hur kan jag närma mig det? Det är bra frågor att ställa sig själv för att känna att man är på väg i den riktningen. Jag är i en mycket bra fas i mitt liv just nu.. en slags väntan och förväntan inför att få blomma ut ännu mer.. så jag vill ge näring och energi till det...

Jippi !! jag kan skapa en ny hemsida!
Jag har nyss fått besked att jag har fått ekonomiskt stöd när det gäller att skapa en hemsida!! Jag har sedan en tid tänkt att jag vill skapa en ny egen hemsida med fokus på mitt kvinnoengagemang och där jag kan lyfta fram min kreativitet med. Det känns härligt att livet bejakar det nu och ger mig resurser så att jag även kan göra det med kvalité och på ett proffsigt sätt. Då är ju nästa fråga hur den ska se ut och vad den ska heta och då kommer nästa fråga vad vill jag djupast att den ska spegla? vad är mitt syfte?

Vem är jag och vad är mina unika gåvor
Visst vet jag redan en del hur min inriktning ska se ut.. men ibland är det bra att bli speglad av andra. Ja kanske är det någon av er kära Gudinnor som kan hjälpa mig genom att säga vad ni tycker är just mina gåvor.. vad ni ser att jag är här för att ge… det finns ju t.ex flera kvinnor som verkar för kvinnocirklar och kvinnogrupper.. men vi är ju alla unika och har vår egen inriktning. Jag funderar även på vad hemsidan ska heta och den ska heta Anne Solveig .. eller om den ska heta något som har med Kvinnor – Gudinnor att göra.. kanske på engelska då för jag vill vända mig mer även till kvinnor i andra länder i framtiden. Nu ska jag sätta mig ner med en kopp té, några tända ljus och ett skrivblock och lyssna.. skriva och se om jag får nya tankar eller insikter. Kram Anne

2 kommentarer:

  1. Anne- hemsidan kommer bli så fin och känns så rätt i tiden. En plats där du får lysa i din fulla kraft och där människor får mötas. Vad hemsidan kommer att heta- ja det svaret bär du nog djupt inom dig redan... det är jag säker på. Lycka till Anne och jag ser framemot att besöka sidan många många gånger. stor kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack Pernilla för din fina feedback.. ja kanske finns det där djupt inne..får lyssna lite mer och be om vägledning.. kanske inte allt har fallit på plats ännu heller... Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig