torsdag 20 maj 2010

Vilken underbar dag


En dag i Paradiset!
Idag har jag njutit så av att äntligen har värmen kommit och solen med och det har varit helt ljuvligt. Mundekulla en försommardag är verkligen Paradiset... men visst är det underbart överallt nu.


Ikväll börjar Ayurvedakursen med mig och Lisette
Jag började dagen med en skön promenad då jag tog lite bilder... sedan hade vi morgonmöte utomhus... Efter det gick jag och Lisette ner till ängen vid dammen en stund. Jag gick barfota och kunde inte låta bli att hoppa i och ta mig ett uppfriskande dopp.

På eftermiddagen sådde vi i landen
Åsa hade förberett landen så fint och hon och jag sådde sallader, morötter och annat smått och gått. Det kändes så underbart att trampa barfota i den varma jorden... Har längtat efter detta kände jag... längtat efter att gå barfota i gräset och komma närmare Moder Jord.

Precis när vi hade sått klart så kom regnet
och åskan... det kändes som vi var i flödet och Moder Jord vattnade landen åt oss i precis lagom tid... Jag tycker det är mysigt med åska så då gick vi in och tog en fika...

Nu är kvinnorna som ska hjälpa till på plats
Det är så underbart mysigt att bara se hur de träffas och att lyssna till samtalen i köket m.m. Agneta vår jättefina kocka lagar maten i helgen och Helen från Göteborg ska fixa frukost och fika... Helena visar henne runt och det är så mysigt med kvinnogemenskapen... Vi är ett underbart team som jag njuter av att vara med och samverka med och Lisette och jag känns som ett mycket bra team med som kompletterar varandra utmärkt och trvis med varandras sällskap...


Lisette och Leia som pappa ska passa under kursen
Det är så skönt att samverka
med en annan kvinna och att ha en kurs gemensamt.. det blir mycket mer avslappnat då och en trygghet att kunna dela det som sker med varandra.
Jag älskar bokskog.. Vi har en liten bokskog vid Villa Solhem.


Villa Solhem .. där vi delvis kommer att vara under kursen
Nu börjar de anlända...
11 stycken kvinnor och Gudinnor ... det känns jättebra ... Jag njuter av att ha kurs och det känns som det blir en skön helg för oss alla... Ha en jättefin helg ni med.. det blir nog tid att skriva lite mer i bloggen i helgen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig