lördag 1 maj 2010

Min Retreat är färdig...


Hur gick det med min Retreat
Som en del av er vet har min intention varit att vara lite på retreat i vardagen under 4 månader, från januari till april. ... Vila mer.. meditera mer... vara mer i stillhet... vara med mig själv...

Vi behöver vila och hämta ny kraft.
Jag känner att jag verkligen har varit mer med mig själv.. lite som att vara i ide ett slag.. Jag tror vi behöver ta det lugnare under vintern... att vi mår bra av att följa årstiderna.. Vila mer.. när dagarna är kortare t.ex. Sitta vid en brasa... mysa med en kopp te.. ligga med en varm filt över sig och mysa... Hitta tillbaka till vårt inre och hämta kraft för att sedan kunna spricka ut och blomma igen för fullt.

Jag har varit mer med mig själv.
och jag har njutit av det... inte känt behov av att träffa människor utan för det mesta tyckt det varit så skönt att kunna vara hemma och vila ... och sedan njuta av att umgås lite lagom med de närmaste.

Meditation och vila i mig själv.
Jag har till och från mediterat men också funnit ut att vissa saker som jag gör är lite som en meditation också... t.ex att sitta och skriva i bloggen... det är vila och närvaro i mig själv för mig. Meditaiton har blivit mer och mer till att vila i mig själv. Sluta ögonen en stund och hitta tillbaka till mitt inre och bara vara där.

Jag har byggt en ny grund att vila i.
Det känns som att den här tiden har gett mig en ny grund att vila... en ny trygghet i mig själv.. Jag vet nu även att jag kan välja att vara med mig själv när jag vill det och att det är helt okey att vila och ge mig själv egen tid.... Det känns också inspirerande att fortsätta lyssna till kroppens behov av att vila ... Under vintern kändes det t.ex skönt med mer mjuka rörelser som yoga och dans inne i värmen.

Nu är det dags att gå vidare i livet
Tack vara att jag bestämde mig för att ha detta fokus så kunde jag vila mer och ägna mer tid till mig själv under en tid... Men nu börjar löven spricka ut och det känns dags att följa med i naturens växande... ska strax berätta om mitt nya fokus...

2 kommentarer:

  1. Vad inspirerande och stärkande det låter. Jag tror det är så himla viktigt att medvetet ge sig själv tid att ta hand om sig själv! Kram från Elin

    SvaraRadera
  2. Tack Elin... ja det är nog något av det viktigaste för oss kvinnor att tänka på.. Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig