måndag 17 maj 2010

Uttryck dig tydligt, kärleksfullt och ärligt.

Express yourself clearly, lovingly and honestly.
Detta kort drog jag i morse... och det har verkligen funnits med mig och varit till stor hjälp. Det var längesedan det kom till mig så många utmaningar.. eller möjligheter till att träna mig på att vara ärlig, tydlig, sätta gränser och vara kärleksfull. Det verkar vara något som Gudinnan tycker är viktigt att jag lär mig nu...

Gott om tillfällen när man driver en verksamhet
När man driver en verksamhet som Mundekulla finns det gott om tillfällen att lära sig vara vara rak och tydlig men samtidigt kärleksfull. Förut brukade jag tänka mer att jag skulle vara snäll
och ville att alla skulle tycka om mig och verksamheten och därmed försöka vara till lags och tillgodose andras önskningar även när det inte kändes rätt i mig.

Men i längden märkte jag att det inte fungerade
Det blev helt enkelt inte bra och det blev heller inte till det bästa för verksamheten och för de som kom hit. Jag lärde mig mer och mer hur viktigt det är att lyssna till mig själv... lyssna till det som känns rätt.. min "gut feeling" och jag märker att då fungerar allt mycket bättre och jag tror att det blir till det bästa för andra med.

Det är mellan henne och mig
När jag lyssnar till Gudinnan inom mig och följer henne då har jag tillit till att det bästa sker för andra med... jag tycker inte om att säga nej men jag väljer ändå att göra det för att det känns rätt och att säga nej till något eller någon kan vara att säga ja till något annat eller någon annan.

Det är ett viktigt steg för oss kvinnor
Det är dags nu att lyssna till oss själva först och främst och när vi uttrycker oss ärligt och tydligt med kärlek så kan de flesta människor ta det, samt att vi blir lyckligare när vi följer vårt hjärta. Kanske tappar vi bort några människor på vägen... men det viktiga är ju att ha vänner vi kan vara ärliga med.

Dags att ta fram Lejoninna lite mer...vi behöver henne ... vi behöver vår styrka ...om vi vill leva i enkelhet och gläjde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig