söndag 9 maj 2010

En Skogs-Gudinna på besök

Gita - en Systergudinna hälsar på...
Gita är en nyfunnen mycket fin och inspirerande systergudinna.. Jag och Peter har haft en mysig helg med Gita och hennes trevlige man, Jens. Vi har samtalat inspirerats, delat tankar om att driva företag med kärlek till Moder Jord - klimattänk och positiv inriktning. Jag och Gita har också haft lite egen tid med sharing och samtal omkring Kvinnofestivalen som hon ju ska medverka på i år.


Gita i mosskogen i Mundekulla

Kvinnofestivalen och Moder Jord
Kvinnofestivalen i år ska ju handla mycket om hur vi kan hitta hem till Moder Jord och leva mer i harmoni med henne, och hur vi kan hämta kraft och kärlek från henne. Ni som har lyssnat på Little Grandmother vet att hon talar mycket om det också..

Gita har en djup kärlek till Moder Jord
och har även en grupp på facebook som heter just Moder Jord.. kan varmt rekommenderas. Hon driver också företaget "Plug in to your potential" där hon med klarhet, kärlek, vishet och intuitiv förmåga, guidar människor att bli medvetna om sin djupaste potential... Jag har själv fått en guidning av Gita som var mycket fin och värdefull. Hon kommer även dela med sig om hur vi kan finna vår potential och hämta kraft från Moder Jord, på Kvinnofestivalen i år...

Moder Jord - meditation
Gita kommer också att leda en liten Moder Jord -meditation ute i naturen på Kvinnofestivalen .. När vi gick ner till vår vackra mosskog i förmiddags stannade vi där en lite stund och Gita guidade mig i meditationen som var så vacker och fick mig att bli mer medveten om hur jag kan ta in Moder Jords kärleksfulla energi i mig och känna hennes närvaro tydligare... ser fram emot att fler ska få uppleva den...


Anne i mosskogen

Gita - en Skogens Gudinna
Gita var bara så otroligt vacker där i skogen och smälte så in med mossan och granarna.. (ryser när jag skriver det) så jag ville ta kort på henne.. Vi hämtade kameran och här ser ni några av de vackra bilderna... Ni som har facebook kan se fler under Gudinnerummet i facebook där jag lagt upp dem i fotogalleriet.










Vi kan hämta mycket kraft från träd...
Läs mer om Gita http://www.gita.ma/
samt gå gärna med i "Moder Jord" eller bli fan till "Plug into your potential" i facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig