onsdag 19 maj 2010

En fin kommentar av Pernilla om floden

En kommentar om mitt förra inlägg
Pernilla sa...
Anne- det är så fint det du skriver. Att "go with the flow" handlar för mig om att ibland sänka sig ner i floden och lita på att floden bär en rätt. Att känna tillit till livet och vår inre sanning. När vi vågar stiga ner i floden förbehållslöst med tillit kan vi slappna av mer och lyssna till när vårt hjärta säger till oss att det är dags att kliva upp... När saker känns osäkra för mig och det är för mycket som jag upplever att jag inte direkt kan styra över brukar jag varsamt sänka mig ner i floden och lita på att jag landar mjukt. För som du säger när vi gör motstånd och inte lyssnar inåt är det lätt hänt att vi hamnar på villovägar eller slår i stenar. Vackra tankar som jag bär med mig idag. kram Pernilla.
Titta gärna in i Pernillas blogg och läs hennes kloka tankar.
http://www.mellanrummet-pernilla.blogspot.com/

3 kommentarer:

  1. Kära Anne- känner mig hedrad. Vackra vackra du.
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Du är en så fin själ med så mycket vishet Pernilla... kul att du finns..Anne

    SvaraRadera
  3. Tack Anne. Det är ömsesidigt... kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig