fredag 21 maj 2010

Ayurveda kurs för kvinnor i Mundekulla


Här vid vattnet ligger Mundekullas Spa och relaxavdeling.


här ser ni lite mer av vår fina källsjö, där jag badade idag

Just nu känner jag en djup tacksamhet.
över att jag har det så bra... Har just suttit hela eftermiddagen på vårt Spadäck och solat samt njutit av vår vedeldade badtunna tillsammans med våra kursdeltagare... Kanske man skulle driva Spa istället... det känns ju väldigt avslappnande och skönt.

Vädret blev underbart.
På morgonen ösregnade det och på väderleken var det bara grå moln och regn... Men som tur är så hade de fel, för efter vår förmiddagssession med Lisette som pratade om Ayuurveda, sprack plötsligt molnen upp och vi gick en promenad... sen var det sol en stor del av eftermiddagen och det kändes som en gåva av Gudinnan att våra gäster fick njuta av denna eftermiddag med vackert väder.


Här sitter vi och njuter i solen


vi har två vedeldade badtunnor, plats för ca 6--7 personer i varje

Man blir så avslappnad av Spa
Dessutom är jag enligt Ayurveda mest Vata och njuter kanske då ändå mer av värme och av varmt vatten vilket tydligen ska vara mycket bra för Vata enligt Lisette.

Lär mig mer om Ayurveda
Lisette är helt fantastisk på att förklara om Ayurveda på ett tydligt sätt med en djup kunskap. Jag lär mej mer och mer genom att lyssna till henne och känner att det ligger så mycket i denna djupa filosofi med ett helhetsperspektiv. Tanken att vi alla är unika individer med unika behov känns så rätt... samt även att vi har olika behov beroende på årstider och fas i livet.

Några enkla förändringar kan ge stora resultat
Samt att det ibland räcker med några enkla så förändringar i sina livsvanor för att man ska öka sitt välbefinnande. Tex att lägga sig lite tidigare, speciellt om man är Vata... Ändra lite på sina matvanor kanske... ge sig själv tid att slappna av m.m. Sedan beror det naturligtvis på vilken dosha man huvudsakligen är...

Ayurveda ger mig större förståelse
och acceptans för att jag är som jag är och att andra med är som de är... När jag vet att jag har mycket Vata och även en del Pitta så kan jag förstå att jag är ganska kvick och luftig av mig och aldrig kommer bli den där helt lugna typen... Jag kan också tänka lite mer på att ta hand om mig själv.. inte stressa utan slappna av mer och ha mer regelbunda rutiner... samt hålla mig varm.. jorda mig m.m.

Jag är så tacksam
...för att också få hålla den här kursen i en så underbart vacker miljö som Mundekulla är och med de fantastiska lokaler vi nu har.. det är en gåva som jag visserligen också varit med att bygga upp, men som jag nu kan njuta av. Det kom just fram en kursdeltagare som uttryckte ´sin stora uppskattning över denna kursen och hela den här platsen och då känns det så meningsfullt och kul att verka här...

Tack Gudinnan för Allt idag och för att du mirakulöst gav oss ett helt underbart väder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig