söndag 14 mars 2010

Sunday spirit inspiration - your life!


Målning av Anne Solveig

This is my life my friend - Melodifestivalen 2010
Visst är det härligt att svenska folket röstade fram Anna som känns så fin och äkta och både ser ut och sjunger som en Gudinna. Jag ska knyta an till sångens budskap idag.

Ekens budskap
Igår stod jag en stund och lutade mig mot en mycket stor ek som står här i Mundekulla. Jag tror att vi kan hämta mycket kraft och inspiration från träden. De står där bara så tryggt och självklart med rötterna djupt i jorden och med trädkronan högt uppe i himlen. Så jag lyssnade en stund till trädet och då kunde jag se den här vackra platsen här i Mundekulla utifrån trädets syn. Eken som hade stått där i säkert över 100 år och sett en mängd olika människor passera och som troligen skulle stå kvar där länge efter mig.

Ge mer tid till det som verkligen är viktigt
Jag såg hur den tittade på mitt liv och hur jag i vardagen springer omkring och gör en massa dagliga sysslor som jag tror är så viktiga och sitter en hel del på kontoret... Det kändes som dess budskap till mig var att att njuta lite mer av den korta stund jag har här på jorden... att ta vara på allt det vackra... spendera mer tid av att njuta av naturen... och uppleva glädjefyllda stunder med vänner och tid med kärlek... allt det här finns ju här för dig och mig... det är ditt och mitt liv att njuta av ... this is my life...

Inte låta mig styras av alla småsaker
som kan kännas viktiga i det lilla perspektivet vem bryr sig om dem om hundra år när eken säkert står kvar och nya tider har kommit.... livet går vidare hur som helst... och det lilla jag tyckte var så viktigt att uträtta på kontoret kanske inte betydde så väldigt mycket i ett längre perspektiv.... det viktigaste är ju kärleken hela tiden ... att känna den inom mig och kunna ge den till andra och att också känna kärlek och ge omsorg till Moder Jord och hennes levande varelser.

This is your life dear Goddess
...du och jag och vi alla.. är ju här en så kort stund på jorden... låt oss njuta av den lite mer... låt oss strunta i att göra sånt som vi egentligen inte vill och inte heller behöver... vem bryr sig egentligen...

I can't be nooneelse...
sjunger Anna också... Ja det är dags att verkligen inse att vi är unika och underbara precis som vi är och sluta jämföra oss med andra. Jag trodde länge att jag borde ha alla de egenskaper som vissa andra kvinnor som jag uppskattar har... att jag borde utvecklas mer för att bli som dem... men nu har jag insett att jag ska vara just den som jag är...... En gullviva är destinerad att bli just en gullviva och en ros en ros... ... och gullvivan är fullkomlig som den är och rosen som den är.... de växer på olika platser men båda fyller en viktig funktion i att lysa upp männsikors liv. Du ska vara den du är och jag den jag är..... När jag insåg detta kom en lättnad och en djup känsla av att äntligen hittat hem och att jag nu fullt ut kan uttrycka mig på mitt sätt och tycka om mig själv just som jag är...
Söndag är ju min "heliga" dag som jag njuter av att vila och bara vara, kanske läsa något som ger mig inspiration samt att vara ute.. just nu lyser solen och säger kom!.... Ha en underbar dag och minns ... THIS IS YOUR LIFE my friend! ... kram Anne

Nu sjunger Kirtana i steron:
"Be still, stay here .. and give God a chance to find you" - ett bra budskap så här på Söndagen

Här kommer hela sångtexten - This is my life...
som jag tror den är.... härligt att texten är "She said to me"
I go down the beaten track,
along the river with an empty bag
At the end she said to me:
“Why are you here with the autumn leaves?"
‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else
I’m done, tipping on my toes, strike an iron and attack my soul
Misty moon, you’re gonna see, I’ve got your blues to get on my feet
‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else
I don’t wanna run; I don’t wanna fight I don’t wanna hide;
I just wanna stay free, to be me
I don’t wanna win; I don’t wanna lose I don’t wanna play;
I just wanna remember, oh I’m my name
‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
Oh, ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh
(‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand)
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else
‘Cause this is my life, my friend.

Lyssna gärna igen på fina Anna


2 kommentarer:

  1. Idag var jag också ute och promenerade i vårskenet. Jag trivs ju bland träden och tittade upp mot trädens stammar och tänkte att det är på tiden att få krama ett träd...
    Du skriver så vackert Anne och jag känner igen mig i så mycket. Din liknelse med blommor ska jag bära med mig. Det verkar som att du verkligen lever både ditt inre och yttre syfte nu...
    stor stor varm vårkram till dig.
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack fina Pernilla.. ja jag tror att vi delar mycket tankar och det känns lite speciellt att jag fick möta dig ... när du kom förbi även om det var kort... ja jag lever mitt syfte mer och mer och det känns bra...

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig