måndag 8 mars 2010

8 mars - Internationella kvinnodagen


Till dig kära Gudinna på Internationella kvinnodagen.

Du vet väl om att du är värdefull
du vet väl om att du är fullständigt unik
du vet väl om att du är kärlek
du vet väl om att du är underbar
och att det finns ingen som är som du
du vet väl om att du är en Gudinna !!

Kvinnor är på G i världen
Jag har ägnat em-kvällen åt att fira Internationella kvinnodagen ... såg lite på rapport som glädjande nog ägnade nästan hela sin sändning åt kvinnotema.. Underbart att se kvinnor i många olika länder demonstrera för sina rättigheter och för andra kvinnors bästa. Det väcks en härlig känsla att .... JA vi kvinnor är på gång och att kvinnor i alla länder inser att de har rätt att bli respekterade och att de är värdefulla.


Hemmagjord hallon-bananglass med fruktsallad.

Vi firade med hallonglass, frukt och sång
I övrigt firade vi här genom att fundera på vad som är viktigt för oss som kvinnor den närmaste tiden och vi åt nyttig banan-hallon-glass och fruktsallad. Peter sjöng vackra sånger till kvinnan som han skrivit och jag kom igång och sjöng mina kvinnosånger och fick inspiration till min kommande CD för kvinnor.


Så här vackert blev fatet när jag hade ätit upp...

Recept på hallon-bananglass
Denna glass är både supergod och nyttig
Frys in skivade bananer (går utmärkt med övermogna)
Tag fram ur frysen och låt tina ca 5 -10 min.
Kör i matberedare med kniv.. tillsammans med frysta hallon
(går utmärkt med blåbär och andra bär med)
Du kan behöva stanna matberedaren och röra om några gånger.

Receptet kan varieras ... tex bananer och kakao blir super god chokladglass.. vill man ha sötare glass kan lite honung tillsättas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig