måndag 15 mars 2010

I still have those days

Det finns andra dagar med
Ja efter några sköna, lugna dagar och ljusa inlägg i bloggen så vill jag säga att det finns andra dagar med... även om de sker mer sällan. Det vore ju inte rättvist mot er att ni skulle få den uppfattningen att jag svävar omkring som på moln varje dag. Idag har det varit mycket på gång nere på kontoret... Allt på en gång... en omgjord hemsida, programmet för i år, min bok, söka pengar, fixa offerter... samt svara på mail och allt annat..... när jag nu fått lite distans till de känns det som att det var rörigt.

Korta stunder av vila räddade mig
Just idag har jag börjat träna mig på att vila korta stunder. Fick inspiration av ACIM:s budskap samt av organistationen "Great freedom" som jag tycker har mycket kloka tankar att förmedla om hur vi mer och mer kan vila i vårt sanna jag. Vila korta stunder, mer och mer och till slut blir den inre vilan och varandet något naturligt som finns med hela tiden... ungefär så säger de...

Jag kan villigt erkänna
att jag inte kom ihåg att vila så många stunder men jag gjorde det i alla fall och mest i början av dagen och det kändes bra och det räddade nog min dag... men i morgon ska jag njuta mer och få trevligt och inspirerande besök.... och vila....och nu ska jag snart gå på yoga i Mundekulla ! vilket känns så lyxigt och jag mår så bra av Monas Ashtanga yoga... det känns verkligen en skillnad i kroppen efteråt.

Någon som vill vila mer i sig själv
titta in på Great Freedom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig