söndag 21 mars 2010

Retreaten slut - nu ljusnar det

Retreaten är slut för denna gång - tack fina ni
När jag ser dem sitta där dessa underbara Gudinnor med lysande ögon och lysande ansikten, så nöjda med sin upplevelse här, med ett nytt hopp och ny tillit till sig själva, sin längtan och sina drömmar och uttryckande sin tacksamhet... Då vet jag varför jag har kurser och retreater... Det fyller mig med en djup känsla av tillfredställelse och tacksamhet... att jag kan vara en dela av detta..... Det är det här som är min stora belöning.

Inre fokus på retreaten hela tiden.
Även om det är vilsamt och ger mig mycket med när jag leder retreater så märker jag att det kändes skönt att helt få vila nu...och ge mig själv tid....... för under retreaten är jag i en process där jag lyssnar in hela tiden vad som är nästa steg... vill ge det finaste jag kan...

Leker fram retreaten med inre lyssnande och tillit
Jag märkte att jag mer och mer lyssnar till min inre vägledning när jag leder kurser och retreater... ser mig själv som ett verktyg för Gudinnan som viskar i mitt öra vad som är nästa steg och vad en viss person kanske behöver.... jag släpper fram helt nya idéer som passar i stunden med de kvinnor som är där... jag lär mig mer och mer att det blir rätt och att det bär... Därmed blir det mer och mer som en lekfullt ljust flöde där jag mer behöver lyssna och ha tillit till det som kommer till mig... istället för att försöka tänka ut och styra.

Det finns så många underbara och fina kvinnor
och de brukar dyka upp på mina kurser och retreater och så var verkligen fallet denna gång med... det ger mig hopp att lyssna till deras vishet och klokhet och höra dem stödja varandra och även ge mig inspiration.

Nu ljusnar det... Vårdagjämningen ....
Kanske vet ni att det var vårdagjämning igår, vilket betyder att dag och natt är lika långa och från och med i dag är det mer ljust än mörkt...härligt va...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig