tisdag 30 mars 2010

Follow your heart - Lyssna till och följ ditt hjärta

Becoming natural means that you trust and follow the guidance of your heart.

Detta är en kalender av Louise L. Hay
Jag lyssnade till mitt hjärta i Söndags
Ja jag satte mig ner och gjorde den övning jag beskrev nedan och jag kände så tydligt vad som var rätt och när jag väl hade känt in det så kunde mitt huvud också se att det valet var rätt. Det handlade mycket om ifall jag ska kalla ett visst projekt för något med Gudinne... eller Kvinno... och jag kände att Gudinne kändes så rätt. Mitt huvud hade tyckte att jag skulle knyta an till min bok Kvinnocirkeln och kvinno... för att det kanske är mer vanligt, men hjärtat ville Gudinne... det älskade Gudinne... och det kändes varmt och flödande och ljust när jag tänkte på det.

När vi har valt bekräftar universum
På kvällen när jag satt vid datorn råkade jag hitta en hemsida från Danmark som hette Gudindeskolen. Jag hade ingen aning om att den fanns när jag startade min Gudinneskola, men jag blev så glad att det finns fler som använder ordet Gudinna... och det var en härlig tjej som hade startat upp den och gjort det på ett modernt och snyggt sätt... Wow.. det kändes som att världen är redo för Gudinnan.. Det blev som ytterligare en bekräftelse på att jag är på rätt väg. läs mer: http://www.gundindeskolen.dk/

Planerat en Stilla stund
Idag har jag och Helena suttit uppe i mitt vackra gula rum och planerat en stilla och lite helig stund vi tänker ha på Påskretreaten. Det kändes så fint och kommer att bli så vackert...Jag älskar att planera och genomföra sådana här stunder... det känns fint att knyta an till det lite heliga och andliga budskapet i påsken men att göra det på sitt eget sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig