söndag 23 januari 2011

SPA - ett sätt att omfamna sig själv!

Jag har varit på Spa i helgen!
Jag och Peter tyckte vi skulle fira lite att det gått så bra med Mundekulla det senaste året. Vi hade även fått en summa i julklapp av Peters föräldrar som vi ville använda till något härligt. Så vi kollade lite Spa-info i senaste LEVA och såg att de utnämnt Art Garden Spa till bästa Spa.. så då bokade vi in oss där över helgen.


Ja det är ju verkligen en skön upplevelse
...att åka på spa och Art Garden Spa är verkligen ett jättefint Spa.. väl genomtänkt på alla sätt och en massa olika spa-upplevelser... Att inleda med att tvaga sig och hälla vatten över sig är ju så skööönt... och ett bra sätt att varva ned... Mina absoluta favoriter var att ligga på varma stenar i en vattenbädd och se ut över landskapet.. speciellt mysigt när solen lyste in på eftermiddagen... andra favvisen var att ligga i Mörkerrummet där man kunde njuta av en varmvattensäng .. en filt över sig och underbar musik i hörlurar.. så härligt...

SPA är ett sätt att omfamna sig själv
...och ge sig själv kärlek... det varma vattnet känns så mjukt och omfamnande och de där varmvattensängarna var som att vila i Gudinnans famn...omslutande... ett sätt att ge sig själv kärlek.

Väl genomtänkt och fin personal.
Det som kändes fint var också att allt var så väl genomtänkt... varje liten detalj.. det fanns en mängd mysiga platser att sitta och vila på både i Spa-avdelningen och på hotellet.. soffor, sköna fåtöljer m.m. utplacerade lite här och var.. eldstäder m.m. Personalen var dessutom så vänlig och trevlig samt serviceinriktad och jag fick en mycket skön massage av en trevlig tjej som var lugn och närvarande...

Kvalité och ekotänk
Det är en viss kvalité att känna att någon har tänkt till om allting så väl... samt att de även hade ett fint miljötänk... ekologiskt, rättvisemärkt..m.m. Kunde känna att det fanns en del likheter med Mundekulla då många just uppskattar att vi också tänkt till när det gäller att skapa en fin harmonisk miljö.. att vi har ekotänk samt att vi brukar få uppskattning för det positiva och personliga bemötande våra gäster får i Mundekulla.

Unna sig njutning
Nu hoppas jag ni blir inspirerade att unna er med något som ger njutning och avkoppling och det finns ju mycket som inte behöver kosta så mycket heller... att ligga i badkaret t.ex om man har ett badkar... Själv blev jag sugen på att skaffa mig en sån där varmvattensäng.. jag älskade den.. jag kan ju alltid önska och fokusera så kanske det kommer...

Vill bara tillägga att när vi kom först så tyckte jag att själva hotellet kändes lite stort och kanske inte så mysigt som jag hade tänkt mig.... men efter ett tag uppskattade jag de lite gråbruna färgerna som skapade lugn och harmoni samt att det var skönt med stora och fria ytor och alla små sitt-oaser som fanns här och var, där man kunde slå sig ned med en kopp té.. Det kändes att någon hade tänkt till hur vi skulle trivas bäst helt enkelt... Men Spa-avdelningen .. ja den älskade jag direkt... och det gör nog alla som kommer dit...

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig njutning!! Det var ni verkligen värda! och visst inpirerar det och skapar längtan även i mig ...

    SvaraRadera
  2. Åååh vad härligt, blir sugen att åka dit ;-)

    kram Erika

    SvaraRadera
  3. Ja gör det.. men det verkar vara ett väldigt mysigt Spa i Ystad med.. du kan ju kolla i senaste LEVA... kram Anne

    SvaraRadera
  4. Oh, vad härligt det låter, det var ni verkligen värda, som alltid ordnar så att andra mår bra hos er. GRATTIS!
    Jag brukar också unna mej avkoppling och spa-stunder i vår härliga bastu, minst en gång i veckan. Hela familjen brukar basta tillsammans eller var för sig. Ibland ger vi varandra aromaolje-massage i bastun, det är underbart. Känns så skönt för ömmande axlar och rygg. Kram Eva G

    SvaraRadera
  5. Tack Eva... vad mysigt att ni har den där bastun...och så härligt att ni ger varandra aroma massage.. Jag och Peter hade med oss chokladolja och gav varandra chokladoljemassage.. kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig