lördag 15 januari 2011

På kryssning hemma i soffan!

As you move from your day to day experience, let the prayer on your lips be:

"I want to know the fullness of who I am
so guide me closer in every step today
to a fuller recognision of what I been asking for
and who I really am"

avslutande tankar från Abraham-Hicks

Nu är jag hemma igen...
Har ju varit på en kryssning till Alaska med Esther och Jerry Hicks (skämtar lite.. men jag har suttit i soffan och lyssnat på dem när de filmat från en kryssning de hade.. känns lite som jag varit med och idag kom vi i "hamn" i dubbel bemärkelse kanske... djupt inspirerade och tacksamma över det vi tagit del av... Deras tankar har gett mig mycket nya insikter ... samt inte minst ännu mer tillit till att vi skapar våra liv genom våra tankar och känslor... ja ännu mer känslorna... hur vi känner oss... samt att det viktigaste vi kan göra är att "tune in to our own vibration" som de säger.. att vara i kontakt med dem vi djupast innerst inne är.. i kontakt med källan.

Många har inspirerats av dem
Just nu har jag ju en tid hämtat mycket inspiration från denna källa men jag inspireras av många andra med och inte minst av att lyssna till min inre Gudinna. De nya insikter jag fått stämmer också helt överens med det jag tänkt förut och förtydligar även sådan som jag bara känt är rätt men inte sett så tydligt... Det känns också fint att veta att många av dem som jag är mycket inspirerad av har också har hämtat djup kunskap och visdom från dem... t.ex Louise L Hay, Wayne Dyer.. m. fl.

Vill du med åka på en inspirerande kryssning...
... där du kan sitta bekvämt hemma i din egen soffa eller fåtölj med en kopp té... Då kan du bara beställa den DVD jag lyssnat till ... Det finns också en mängd andra Dvd, Cd och böcker med Hicks och Abraham... så känn efter om detta är rätt för dig just nu... för vi hämtar ju alla inspiration från olika källor och bara du vet vad som är rätt för dig nu... men om du gillar en del av det jag skrivit kan det vara så att detta kan inspirera dig med... För mig är det det bästa jag tagit del av på länge... Älskar känslan av att få nya och djupare insikter som känns så sanna och som kan hjälpa mig i mitt dagliga liv. Beställ t.ex här





Mysigt och bekvämt sätt att växa!
Du kan ju också beställa någon annan Dvd eller Cd med inspirerande budskap... t.ex av Lousie Hay, Wayne Dyer, Christiane Northrup m.m.... för det är ett så mysigt och fint sätt att hämta ny inspiraton och bli stärkt inför det nya året. Jag tror vi behöver fylla på dagligen med goda tankar och det är ju lite det jag vill med denna blogg också... Ha en mysig helg.. Kram Anne

2 kommentarer:

  1. Det är alltid trevligt att lyssna eller se dem, det känns som att det ger mer trovärdighet i det de säger, eller som att det går in mer i en... Har glömt det, ska kolla på heal your life med louise l hay, tycker den är så mysig...

    Kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det något speciellt med det.. har inte tänkt på det .. men när du säger det så känner jag att det är så.. det blir starkare på något sätt än en bok...Christiane Northrup t.ex är ju så humoristisk också och det kommer ju fram mycket mer när man kan lyssna till henne... och jag älskar att se Esthers kraftfulla sätt att uttrycka sanningar på.. det är så skönt...och visst behöver vi påminna oss .. jag ahr sett You can heal your life många gånger nu...kram Ingrid..

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig