måndag 11 januari 2010

En God start på Gudinneretreaten

Tack för alla fina kommentarer
om hur jag har förnyat Gudinnerummet. Det värmer. Jag tror de flesta av oss kan ha lite svårt för förändringar. Just när vi har beslutat oss för en ändring så kan vi ofta tycka att - men det är ju bra som det är. I alla fall fungerar jag så har jag märkt. Samt att det är tryggt med det som är men lite läskigt att ta steg in i det nya. Därmed känns det fint med er feedback.

Gudinneretreaten får en bra start
Denna vecka har jag igen förmånen att få låna Christinas lägenhet i Kalmar så nu har jag kommit hit och installerat mig. Jag ska verkligen vara en hel del med mig själv nu även om det finns flera fina vänner att träffa här. Några ska jag i alla fall träffa som jag prata lite mer om det som är fokuset på min Gudinneretreat och där jag tror att vi kan inspirera varandra.

Jag befiner mig i "Klostret i världen"
Barry Long som jag var mycket inspirerad av en period i mitt liv brukade säga att vi behöver inte gå i kloster utan vi kan leva i "The monastary of the world" Det inspirerade mig så nu ska jag ge det en chans. Självklart finns det mycket mer som lockar när vi har världen mer inpå oss men det finns ju mycket inspirerande och andligt också att ta del av.

En upplyftande film
Jag tittar väldigt lite på Tv och konstaterade med en snabb titt i TV-programmen att det inte verkade vara något som just passade min Gudinneretreat de närmaste 3 dagarna i alla fall. Därmed satte jag på min medhavda film som hette "Cosmic Ordering" Huvudpersonen var Barbel Mohr men en mängd andra kända personer pratade om hur vi skapar vårt liv ... Bland annat var Louise Hay med och flera andra från hennes film. Än en gång blev jag påmind om hur jag hela tiden får det jag väntar mig i livet och hur vi kan beställa det vi vill ha.

Be quiet
Men största intryck på mig gjorde en kille som vid första intrycket såg ut som en tuff och cool kille, ganska kraftig och med långt hår. Han verkade inte alls passa in i programmet. Han berättade om en olycka där han fick göra 12 operationer och i samband med det kunde han inte annat än att vara stilla och lyssna... Men plötsligt förändrades han när han pratade om den stora lycka han kände nu av att bara vara och vila i sig själv. När han pratade om detta så lyste hela han upp och hans ögon strålade av ett sällsamt ljus som förmedlade den insikt, det djup och den kärlek han nu hade inom sig. Det är det jag minns mest av filmen. "If we are quiet everything is there" sa han ungefär och jag fick verkligen inspiration att vila mer i mig själv under min retreat ....

Jag ska beställa lite upplevelser
Med inspiration från filmen ska jag skriva ned en lista igen med vad jag verkligen längtar efter och vill i mitt liv... sedan ska jag blunda och leva mig in i hur det känns när jag har fått det som jag längtar efter och jag ska njuta av den känslan. För känslan är det som allra mest gör att vi drar till oss något pratade de om i filmen... Jag känner att det är så bra att påminnas om de här budskapen. Kanske du med skulle passa på att beställa något från universum. Det är så lätt att glömma bort att det vi fokuserar på det är det som kommer till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig