måndag 18 januari 2010

Min egna tid gav nya insikter

Hemma i Mundekulla igen
Nu har jag lämnat Stinas lägenhet där jag vistats i en vecka. Min tanke är ju att nu leva lite mer i Gudinneretreat under 4 månader på mitt eget sätt med mina egna intentioner. De mesta av mina intentioner har jag lyckats bra med den senaste veckan. Men det där med att gå upp tidigt har jag inte lyckats med och beslutade mig i stället för att njuta av att vara uppe länge på kvällen och sedan sova ut. För min intention är ju egentligen mer att jag vill hinna med att meditera och ha en stilla stund på morgonen, gärna läsa lite upplyftande tankar och göra lite yoga och det har jag ju lyckats med ändå då jag inte haft andra tider att passa.

Stilla stunder i möten med vänner
Jag träffade ju lite vänner och kände att det med alla blev mycket fina och djupa möten som inspirerade mig och där vi hade ett fint utbyte med varandra. Jag hade faktiskt en stilla stund med alla också. Min väninna som var lite trött efter arbetet fick ligga ner när hon kom och vi lyssnade till en avslappnings-CD. Min andra vän och jag pratade så mycket så det var skönt att ta en paus och bara vila så vi bara vilade en stund och var tysta och med Helena och Mona gjorde jag en vägledd meditation och vi hade lite sharing.

Jag kom fram till nya insikter
Det var flera saker som jag bearbetade i mitt inre och fick insikter i också och en mycket viktig aspekt blev nu ännu mer tydlig.... men vissa saker kan det vara bra att behålla med sig själv ett tag tills de har landat.... så det får ni veta mer om senare. Men att umgås så mycket med sig själv, meditera och tänka det gör att vi blir mer medvetna och kan se lite djupare på vår situation och våra val i livet. att även ha vänner att dela de tankar som kommer upp med ger ju också mer klarhet.

Jag är tacksam
över att kunna göra dessa små utflykter med mig själv... men också tacksam för att ha ett sammanhang att komma tillbaka till som Mundekulla och för den underbara gemenskap vi har här. I morgon ser jag fram emot att igen börja dagen med de andra med en stilla stund och dra ett positivit kort som vi brukar göra och ha vår lilla sharingrunda där alla berättar var de befinner sig just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig