söndag 17 januari 2010

En mysig Kvinno-Söndag

Ett eget utrymme att vila
Helena och Mona sov över och vi inledde dagen med en härlig Söndagsfrukost och inspirerande tankar. Nu hade vi släppt relationerna och samtalade om hur skönt att det är att ha ett eget utrymme att vara i. Hur mycket behov det verkar finnas hos kvinnor för detta men hur fast många är i att om de har en relation så ska man vara med varandra hela tiden.

Egen tid att komma i kontakt med vårt djupaste inre
Vi samtalade också om hur viktigt det är att kunna ge sig tid till att finna sitt inre centrum och vila i det, komma i kontakt med det gudomliga inom sig för att sedan kunna ge till andra. Men också om hur viktigt det är med relationer för att kunna spegla sig i och växa genom och självklart ha kul i också.

Söndagens helig stund
Vi känner alla tre att Söndagen är en lite helig dag som vi vill ägna till det som ger vila, inre frid och för oss lite djupare. Så vi gjorde en vägledd meditaiton där vi mötte vår inre Gudinna och lyssnade till henne. Sedan hade vi en cirkel om det och delade med oss vad vi upplevt i meditationen. Jag upplevde att det viktiga var att kunna vila ännu mer i mitt djupaste inre och leva från min inre Gudinna och att vägen dit just nu är 4 aspekter att tänka på

1. Meditation, vila i mitt djupaste inre.
2. Ändra de tankar som inte känns sanna eller gynnar mig.
3. Yttrycka mig och ge ut av det jag älskar, skriva, sjunga, måla m.m.
4. Fundera på vem jag vill vara och bli den personen ännu mer.

samt att verkligen komma i kontakt med Gudinnan inom mig, genom tex meditaiton och leva mer från mitt djupaste inre så att jag kan ge mer till andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig