tisdag 15 december 2009

Kvinnocirkel i Mundekulla
Igår hade jag en kvinnocirkel igen med tjejerna som bor runtomkring här på landet... och alla kunde komma här också. Det kändes fantastiskt att få ihop båda de här träffarna nu före jul då vi ofta har mycket att göra. Denna cirkel blev djup och även med en del känslor. En av kvinnorna är inne i en utmanande period och tänkte först inte komma men jag peppade henne att göra det. För det är ju just när vi befinner oss i en kris som vi behöver varandra.

Fika, julsånger och mys vid brasan.
Efter inledande avslappning och kvinnocirkel där varje kvinna fick stöd och inspiration av de andra, så gick vi in och fikade vid brasan och fortsatte dela tankar och erfarenheter... även här kom det upp djupare tankar och upplevelser där vi kunde ge varandra feedback och stötta. Jag fick ännu mer stöd när det gäller processen med mitt namn och feedback på mina olika idéer till bokomslag.

Så underbart att vi kan stödja och peppa varandra
När vi är i utmanande perioder eller tider av förändring så kan vi behöva så mycket stöd av andra. Det betyder mycket för mig nu att bli stärkt i mina val av så många systrar, både i kvinnocirklarna som här i Gudinnerummet. Så stort tack till er alla för att ni finns... And: I'm on my way!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig