söndag 3 maj 2009

Kärleksfest - Sago"bröllop"













Nu har Camilla och Kalle haft sin Kärlekfest i Mundekulla. Det blev som ett sagobröllop och kunde knappast varit vackrare. Solen lyste från en klarblå himmel. Allting grönskade och de hade en helt underbar ceremoni utomhus som de själv hade tänkt igenom och gjorde helt på sitt eget sätt. När jag och Peter gifte oss gjorde vi det också mycket på vårt sätt med en bröllops
ceremoni utomhus på Alvaret på Öland och sedan en större fest i Mundekulla. Men jag kan känna att skulle jag gifta mig igen så skulle jag tänka efter ännu mer hur jag kunde skapa det helt på mitt och Peters sätt.
Kärleksceremonin
Kärleksceremonin inleddes med att alla fick gå över den lilla bron där änglarna Tina och Line renade oss med lite rökelse.

























Alla gäster samlades sedan i en cirkel vid vår vackra lilla källsjö. Där stod vi och sjöng tillsammans när Kalle och Camilla gick in i cirkeln. De började med att hålla ett vackert tal om vad kärlek är för dem, sedan fick jag äran att sjunga en sång: ”Av längtan till dig” och efter det höll de varsitt kärlekstal till varandra som var så vackert och kändes så fullständigt äkta och som jag vet att alla blev mycket berörda av. Efter det skickades det runt en vacker skål som alla fick dricka av som en skål för kärleken.












Sedan fick vi mötas i mindre cirklar och dela våra tankar om kärlek med varandra och efter det var det fest med massor med god mat och många fina tal, sånger och uppträdande. Jag hade längtat efter att få prata mer med Helena Blomljus och upptäckte att jag skulle sitta vid samma bord som henne men inte precis bredvid så jag kan avslöja att jag i smyg bytte bordsplacering så vi fick sitta bredvid varandra… Ett litet tips som även kan fungera om ni spanar in en snygging på en fest! Det verkade inte som någon blev lidande av detta och det var jättekul att få prata lite med Helena igen då jag inte ser henne så ofta. Hela dagen och kvällen blev verkligen sååå lyckade.

2 kommentarer:

  1. Underbara Fina Anne!
    Så härligt att få komma in i detta fantastiska gudinnerum! Så fint som du skriver...Underbar kärleksceremoni!
    Det var verkligen såååå roligt att träffas igen...hela mitt hjärta jublar!
    Åhhh vad fint som ni har fått det på Mundekulla!
    Det ska bli spåännande att se vad livet vill med oss!
    Ses snart!
    Många Kramar Helena

    SvaraRadera
  2. Härliga Helena ! Så underbart att få sitta i lugn och ro och prata med dej under festen.. Jag är tacksam för att jag gjorde min lilla kupp och så glad att du finns och förgyller världen.. kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig