onsdag 13 maj 2009

Ayurvedahelg! 21-24 maj

Nästa helg ska jag och Lisette (på bilden) ha en helg för kvinnor under temat Ayurveda och Kvinnors välmående. Det ser jag mycket fram emot då det blir en skön och vilsam men även mycket intressant och givande helg Jag kommer själv att dela med mig av mina kunskaper när det gäller hur vi kan skapa mer det liv vi vill leva. Det jag tycker om i Ayurveda är fokuset på att finna harmoni och balans för både kropp och själ samt att grunden utgår från att vi alla är lite olika och därmed har olika behov när det gäller mat och livsstil. Jag är ganska mycket Vata men tydligen även Pitta. Jag älskar värme och är mycket känslig för stress vilket är typiskt för Vata. Därmed är det viktigt för mig att kunna ta det lugnt och att hålla mig varm samt att finna regelbundna vanor i vardagen.
När jag tog del av Ayurvedas kunskap så blev jag så inspirerad av att en del sjukdomssymptom så enkelt kan försvinna genom att man bara ändrar kosten lite samt sina livsvanor.
Att tycka om sig själv och tänka goda tankar
Det känns kul att denna helg få dyka in lite mer i Ayurvedan och komplettera helgen med mina egna kunskaper om hur vi påverkas till kropp och själ av de tankar vi tänker. Att tycka om sig själv, syssla med det vi tycker är kul och leva på det sätt vi innerst inne vill är minst lika viktiga ingredienser som kosten. Dessutom är det ju så att när vi tycker om oss själva och tänker positiva tankar då väljer vi automatiskt mer hälsosam mat med eftersom vi känner att vi är värda det.
Varmt välkommen
Det finns fortfarande platser kvar, så om du har möjlighet är du varmt välkommen att deltaga. Se mer på hemsidan http://www.mundekulla.se/ samt läs om Ayurveda på Lisettes hemsda http://www.avihla.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig