måndag 20 april 2009

Invigning av Villa Solhem







Nu vill jag bara berätta att invigningsfesten blev mycket lyckad. Flera av mina vänner kom med så vackra blommor och de flesta vet att jag gillar gult och orange så det blev mycket gult... och andra vackra färger som ni ser här...












Blomcollage av några av de vackra blommor jag fick
De flesta kvinnor från båda mina kvinnocirklar var med .. den jag deltager i Kalmar och den jag håller i Mundekulla.. det kändes fint. Det kom även flera nya kvinnor som inte varit här förut vilket också var trevligt. Jag tror vi var 26 kvinnor och en bäbis samt en bäbis i magen.. Alltså egentligen 28 stycken. Solen lyste lite varsamt och milt och vi inledde med att jag berättade min intention med Villa Solhem och mina tankar om det kvinnliga andliga. det kändes väldigt speciellt och jag känner att det kommer ske väldigt mycket fint som har att göra med kvinnor, andliget och Moder Jord här.
- Det vet vi väl alla att Gud är en kvinna
var det någon som sa och det kändes härligt befriande och alla skrattade. Kändes som att de flesta kvinnorna kunde instämma med att nu räcker det med manliga Gudsbilder, vi vill ha Gudinnan och det feminina andliga. Jag hade just hittat en bok där det stod om 365 Gudinnegestalter, en för varje dag under hela året. Den 19 april var det Rangda från Bali som man skulle tänka på. Rangda stod för fruktbarhet och att föda fram nya projekt och det kändes om att det stämde med Villa Solhem samt att även bäbisarna symboliserade det. Dessutom hör och häpna så var hennes färg Gul, saffransgul som människorna på Bali tog på sig för at hylla henne genom att ge frukter till exempel.
Ceremoni och kvinnocirkel
Vi gjorde sedan en meditation där vi fick känna in vad vi önskade i vårt eget liv och vad vi önskade för världen, samt dela det i cirkeln genom att så ett frö.... sedan sjöng vi Camillas sång: Moder jord jag föds ur ditt inre.... och gjorde en gemensam dans, efter det var det kvinnocirklar där vi samtalade i mindre grupper omkring självkärlek, samt gav varandra uppskattning. Jag fick just denna kommentar idag på mailen:
Tänk att ett kvinnocirkel-samtal på 5-10 min, med helt nya människor kan ge så mycket! Fantastiskt! Förstår att du brinner för detta och det behövs ju verkligen!
Till fika hade Linda gjort en så vacker Solkaka .. en morotskaka med solmönster.. tack Linda.
Psykosyntes, yoga och Louise Hay
Efter fikat berättade Madeleine om Psykosyntes vilket jag tycker var mycket intressant och blev sugen på att själv gå några sessioner i. Sedan höll Lisette ett skönt yogapass och efter det var det en god vårsoppa med mycket grönt som Helena hade fixat. Slutligen var vi ett litet gäng på ca 7 kvinnor som kröp upp i den gröna mysiga soffan i entrén och tittade på Louise Hay-filmen "You can heal your life" som jag nu sett ungefär 4- 5 ggr tror jag. Lika bra var den nu och påminde mig igen ännu mer om hur viktigt det är vad vi tänker och hur vi kan skapa det liv vi vill leva genom att välja de tankar som stämmer med vår längtan.









Jag glömde ta bilder från Villa Solhem och invigningsceremonin... men här sitter vi och fikar i cafét.

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig och mysig dag ni verkar ha haft! Du verkar göra ett jätte fint och värdefullt jobb Anne! <3

    SvaraRadera
  2. Hej Anne

    Vad härligt det låter med er invigningsceremoni!!! Jag tänkte på er i söndags... Då hade vi grillning i trädgården med Annie o Anders Johansson (Andres som var med på Care of i Stockholm för längesen, typ 1997) och våra nya vänner Caroline och Christian. Caroline är min själssyster och hon är också Psykosyntesterapeut! Vi träffade Camilla i Båstad före påsk som väntar en bäbis, och nu ska vi tre och Annie ha vår första gudinnegruppsträff, det känns så underbart!!! Sen ska vi bjuda in fler kvinnor.

    Nu på våren känns det verkligen som gudinnan föds fram i naturen, en sådan kraft! Jag skulle vilja berätta mer för dig - för det händer mkt nu, jag ska försöka svara mer på dina inlägg på din blogg. Jag går förresten i psykosyntesterapi, det är så BRA! Där lär jag bland annat handskas med min förtryckta sida och min inre stora kraft... för att kunna ge andra ännu mer utrymme! Som de vi är, you know.

    Ha det underbart! Din blogg är härlig.
    Stor kram Erika

    SvaraRadera
  3. Tack Angelina för din alltid positiva och uppmuntrande kommentarer..

    Kul att höra av dig Erika och vad underbart att ni ska starta en Gudinnegrupp där nere.. det glädjer mig verkligen. Jag känner verkligen att du har så mycket kraft och så mycket att ge på alla plan så det låter underbart att du öppnar upp för den nu.. och du inspirerade mig mer nu att gå i psykosyntesterapi ... Stor kram Anne

    SvaraRadera
  4. Åhh....vad härligt det låter! Jag önskar att jag hade närmare till Mundekulla.

    SvaraRadera
  5. Ja det önskar jag med att du hade var bor du Carina.. Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig