lördag 19 januari 2013

Inspirationstips till dej! Kära Gudinna!

Vi behöver fylla på med ny inspiration
...med jämna mellanrum och januari kan vara en utmärkt tid för.  De senaste två dagarna har jag lyssnat till Esther och Abrahams teachings... blir alltid upplyft av dem och hittar tillbaka till det som känns sant.. Inser att jag igen behövde fyllas på av deras vishet i mitt liv ...

Här är några fler av mina inspirationskällor
Det är mycket som inspirerat mig och ni som följer bloggen har tagit del av en hel del av detta redan. Jag fick en impuls att samla mina inspirationskällor. Jag vet att vi alla behöver vandra vår egen unika väg men samtidigt kan vi ju ibland få värdefulla tips av andra så jag vill gärna dela med mig av det som betytt mycket för mig de senaste åren. Kanske kan något av det inspirera och stärka dig på din livsväg.. lyssna till känslan och se vad som slår an en ton hos dej. Samt vill du veta mer eller beställa klicka på länken.

Louise L Hay:
Förra året fick jag äntligen träffa Louise L Hay som har inspirerat mig mycket. Hon har kallats ett modernt helgon. Hennes budskap handlar om tankens kraft och att Älska dig själv. Louise lever som hon lär och är vid ca 85 års ålder en stor inspiration för mängder av människor i hela världen,

You can heal your life. Dvd
Du kan hela ditt liv Bok ..
You can create an exceptional life  med Cheryl R
You can trust your life Film med Cheryl
plus en mängd Cd och andra produkter.
Här finner du det mesta

Hay House Radio:
Här kan du lyssna på en massa spännande inspirerande personer.
Jag kan rekommendera: Dr. Christiane Northrup, Dr Wayne D Dyer, Michael Bernard Beckwith m.fl.
www.hayhouse radio.com  (tid är tex: kl 10:am PST = 19.00 här i Sverige- lägg till 9 timmar)

  
Wayne Dyer
går ständigt djupare på sin andliga resa...och har alltid så mycket inspirerande att dela med sig.
Jag älskar honom och hans senaste böcker och filmer:
Slut på ursäkterna, bok är super super bra
Wishes fulfilled, bok, everything is possible..
Change your thought, change your life Dvd... mycket bra. beställ här

Abraham/Hicks
är en av mina stora inspirationskällor som förklarar på ett djupare plan hur attraktionslagen fungerar: Be och du ska få är en mycket fin och inspirerande bok, så även flera av deras andra böcker, Cd, samt Dvd. Själv uppskattar jag mest att lyssna till deras Dvd där jag får en massa insikter och svar när det gäller mycket i livet. beställ här

Dr Christiane Northrup
Har så mycket inspirerande att dela med sig till kvinnor om hur vi kan ta hand om våra kroppar samt visar oss de positiva möjligheterna med menopaus och hur den tiden och åren efter kan bli den bästa tiden i livet.... . samt hur viktigt det är med glädje och hur det påverkar vår hälsa... Senaste veckan har hon delat med sig så inspirerande på Hay House radio om hur kärleken  kan hela oss. Jag tyckte också mycket om Cd:n The secret pleasure of menopause Cd.. finns även som bok + en mängd andra böcker, cd o dvd.  beställ här

Anita Moorjani
Jag lyssnade i somras på Anita Moorjani, när hon talade i en kyrka i London och berättade om sin fantastiska resa från cancer i sista stadiet till totalt tillfrisknande genom den nära döden upplevelse hon hade  och de insikter hon fick då. Jag vill varmt rekommendera hennes fantastiska bok som kan lära oss så mycket om hur kärlek helar och hur vi kan Leva vårt liv i glädje! Dying to be me. beställ här

Derek Mills
Befriar oss från att sätta en massa mål som vi kanske sen känner oss besvikna att inte uppnå... Istället inspirerar han oss till att sätta en standard och leva efter vissa värden varje dag. Då kan vi starta vårt bästa liv med detsamma och känna oss nöjda redan nu menar Derek och dessutom sker de mest fantastiska saker när vi börjar leva efter vår egen sanning och de värden som vi tror på.
The 10 second Philosophy bok  beställ här

Leonie Dawsson
Jag älskar härliga fantasifulla Goddess Leonie ... Leonie har på ett kreativt, lekfullt och inspirerande sätt byggt upp ett eget företag som nu försörjer hela familjen och där hon är ekonomisk oberoende. Hon inspirerar tusentals kvinnor o Gudinnor i hela världen till att dela med sig av sina egna resurser och skapa sitt bästa liv. Du kan gå med i hennes cirkel och ta del av alla hennes e-kurser eller bara beställa någon av dem. Jag har själv beställt hennes Create your incredible year- workbook & planner samt Calender - 2013... och det var inspirerande och gav en ny kick att fylla i den. Du kan även beställa hennes Free biz & blogstar   e-bok för att testa och få en känsla av det hon delar. www.leoniedawson.com

Kamal Ravikant
En helt ny bekantskap som jag hittade tack vare Marianne Williamsson. Den lilla boken "Love your self like your life depends on it" är en liten pärla, lättläst, vackert skriven och med ett mycket viktigt budskap. En tunn vacker och mycket viktig bok. Är du trött på alla självhjälpstips och är redo att verkligen praktisera något som är enkelt och gör en skillnad ... läs Kamals bok och gör sen övningarna... beställ här

Självklart så har var och en sin unika väg
...att följa så dessa tips är endast om du känner ett Jaaa inom dej och det känns som du verkligen vill ha en viss bok... jag har lärt mig att beställa det som känns rätt i hjärtat meddetsamma och det har varit ett sånt flöde i det känner jag. Ja det finns många fler inspirationskällor och böcker att nämna och du kan säkert hitta en del av dem på adlibris och bokus med..

Kvinnocirkeln - en stärkande gemenskap
Sist men inte minst vill jag nämna min egen bok som har fått så mycket uppskattning och inspirerat många kvinnor till att starta egna kvinnocirklar. Kvinnocirkeln- en stärkande gemenskap.. är en bok både för dig som vill inspireras och stärkas som kvinna samt fördjupa din kvinnogemenskap.. den är också till för dig som vill skapa en djup, varm, stärkande kvinnocirkel att hämta regelbunden kraft, inspiration och glädje i. Du kan beställa den från vattumannen om du beställer även andra böckerna... billigast är den hos bokus,179:- Vill du ha den signerad så beställer du den genom mig. http://www.annesolveig.se/bocker.html

Ha det så gott...nu och du känner själv i ditt hjärta vad som känns rätt.. men när du känner det ...lita till den känslan och följ den.

Varm Kram Anne Solveig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig